måndag 18 januari 2010

I got some credit in the Mob World.

Under en lång och smärtsam period spelade M något som heter Mob Wars på sin förbannade iphone. Även hans kollega spelade. Han kallade sig Mad Mads.

I vilket fall som helst. I helgen fick jag reda på att M betalat 150 kronor (ETTHUNDRAFEMTIO) för "credd". Läs nu: Han hade lagt RIKTIGA pengar på att köpa "credd" i ett maffiaspel på sin iphone. Jag vet inte vad jag ska säga om det för min hjärna nästan rann ut ur mitt huvud när jag hörde det.

Han var tvungen att logga in hela tiden för att kolla sin maffia, sina vapen, sina bilar och så vidare. Vi hade inte en enda normal konversation på flera veckor utan att det avbröts av "måste bara logga in.. ska spränga en bil bara.. vänta lite".

Jag minns dagen då jag till slut exploderade "NU FÅR DU FÖR FAN TA BORT DITT JÄVLA MOBWAR JAG ÄR TRÖTT PÅ DET!"

Och han "OKEJ JAG GÖRDET... JAG TAR BORT DEN... JAG LOVAR ATT JAG TAR BORT DEN"

Så stod han med fingret på delete och liksom försökte få mig att säga "Åh nej gör inte det.. ta inte bort det du kommer ångra dig!". Och jag sa "gör det nu!" Och han gjorde det och det var en av de vackraste dagarna i mitt liv.

7 kommentarer:

Medelklassman sa...

Jag skrattar mig hes i min kontorsstol. Även jag har betalat riktig cash för nonsensprylar i datorspel. Men jag har arkiverat det i skamlådan under etiketten "jag visste inte bättre".

Varje gång jag påminns får jag en skamsköljning.

Jo tjena sa...

Haha heja Miss Muffin säger jag bara!

Jonna sa...

Skamsköljning! Ordet jag letat efter så länge, tack!

Fifi sa...

…och en av de sorgligaste i hans liv?
Haha, fick du blogga om det här, eller gjorde du det i smyg?

I morgon kör jag upp och jag hoppas innerligt att jag klarar det. Inte minst för att mitt liv ska kunna återgå till det normala igen. Också hoppas jag att vi kan ses snart!

kram

Lillräven sa...

haha! Ja jo... jag spelar också iofs, Turf Wars på iPhonen... men har inte sjunkit så lågt att jag betalar pengar för "respekt". Som tur spelar min kille också, så jag blir inte mobbad hemma iaf.
/Räven, södergangstern

LillaGrå sa...

Haha, fast skrattar bäst som skrattar sist... jag spelar själv Mafia Wars på facebook. Helt totalt meningslöst och töntigt upphöjt till 10 men beroendeframkallande. Så viss förståelse har jag. Men RIKTIGA pengar?!

Josefine sa...

30+: Jaså du... du har också gjort det! jag skrattade högt när jag läste din kommentar!

jo tjena: tack! :)

jonna: ja bra ord minsann.

fifi: ja troligtvis var det så. han känner stor kärlek till sina spel. och det är väl okej om vi kan prata med varandra ändå :)

ja hoppas att vi kan ses snart!

lillräven: på något sätt är det väl så att om man köper respekt i ett spel kan man nog aldrig få tillbaka respekten i den verkliga världen.. :)

lillagrå: ja vänta du bara... rätt vad det är tar du barnbidraget och köper vapen och bilar i mafia wars... ;)