onsdag 6 januari 2010

Rörig blandning av två dagar.

Idag har vi varit på Sjöfartsmuséet och pysslat. Det var S:et som skulle pyssla men vi regisserade henne friskt "hmm... men jag tänkte till exempel att du kunde sätta den där... Nej inte där! Till exempel där! Sätt den där! Nä nu limmar jag dit den själv..."

I övrigt har M gubbtjurat en bra stund på morgonen. Han låg med ryggen emot mig och sneglade när man gick förbi - som en val såg han ut med ögat stirrande sådär på sidan. Han sa att han inte alls var sur att det var jag som var sur och att Ryssland var jobbig. Att vi inte kramas (eh vi somnar i sked varenda natt och har så gjort i tre år) så att vi lika gärna kan köpa en jättestor säng. Han blev nämligen sur när jag återigen föreslog ett köp av en större säng så att man faktiskt kan vända på sig i sömnen. Det tog han som någon form av kränkning.

Igår såg han en sida han tyckte var kul på nätet. Det blev han också lite sur för. Han förklarade att han hatar när andra kommer på bra idéer som han "hade kunnat komma på själv".
- Synd att världen inte bara består av dina idéer!
- Mmm.. det är synd..

Jag har avstått från att köpa x antal tshirtar eftersom han "lätt kan trycka dem själv hemma".
Antal tshirtar jag fått: 0

Häromdagen yrade han om att han vill att vår lokala pizzeria inför en Mikebike-pizza och den skulle vara en "sofistikerad pizza". Det han föreslog som fyllning var: tomat, ost, ägg och kaviar.

10 kommentarer:

Timjan o Akleja sa...

Ooohohoooo, jag dör... Han är verkligen rolig Mikebike! Och du beskriver det så roligt... Den som fick vara en fluga på väggen hemma hos er! Fast det är man ju nästan, med bloggarna... :D

Jo tjena sa...

Hahaha gillar hans "sofistikerade pizza"!

Josefine sa...

ja, jag funderar nästan på om jag ska börja hyra ut honom. jag kan kanske få bra betalt för det! :)

Josefine sa...

jo tjena: ja lätt att den är sofistikerad. mmm... ägg och kaviar på en pizza - snudd på sexigt.

mikebike sa...

Muffin: Bah... du hade inte fått en spänn!!

och du det där om Ägg och kaviar var ju på skoj. Det stämmer fram till sofistikerad men ägg och kaviar är inte sofistikerat. Det var ett skämt för fan.

Medelklassman sa...

Classy.

Jag gillar den där sur-attityden att man ska göra saker själv. Det finns tendenser till det här hemma också.

Hämpa-Helena sa...

Ägg på pizza är faktiskt rätt gött, men kaviar!? Näääe!

Fifi sa...

Nu när du har outat hans t-shirtplaner måste han ju trycka några till dig, annars får han skämmas i bloggosfären!

Men du, kaviar på pizza?

Haha, kul att man kan roa någon!

kram

Jonna sa...

Och sängen lär ju inte bli bredare när Tintin börjar sova på tvären mellan er.

Lillräven sa...

AHAHAHAHAHA! Fantastiska bilder. Är f ö (tyvärr) exakt likadan vad gäller pyssel. Försöker hålla mina klåfingriga förslag på ändringar inombords, men man vill ju lära ungen smak och känsla för form nu medan det är mjligt... i tonåren är det alldeles för sent.