torsdag 7 januari 2010

Lite trött så där.

Väldigt kul med alla respons på föregående inlägg. Uppenbart fler som är upprörda över tingens ordning. Det behöver diskuteras och luftas.

Idag krånglar jag med försäkringskassan. Nä de hade inte fått någon begäran om föräldrapenning för januari och framåt. Konstigt eftersom jag har ett kvitto sparat på datorn som bekräftar att begäran skickats in.

Kul också när man hamnar i Moment 22 med dem. E-legitimationen och Försäkringskassan krånglade:

Banken: Nä, felet ligger inte hos oss! Ring försäkringskassan!

Försäkringskassan: Det är inte vi. Det är din bank. Ring banken!

Banken: Det är tekniskt fel hos försäkringskassan. Det ska fungera om du har dosan.Ring försäkringskassan igen!

Försäkringskassan: Det måste vara fel på din e-legitimation. Ring din bank för felet ligger inte hos oss...

Banken: Vi kan inte ta emot ditt samtal just nu.

Försäkringskassan: Det är nu 326 personer före dig i kön.

Jag: *imploderar och faller ner i en liten grå hög av aska*

12 kommentarer:

Fisso sa...

Fan va jobbigt!

Jo tjena sa...

Det är aldrig någons fel uppenbarligen.

LillaGrå sa...

Ooo, don't get me started on that...

Åh så väl jag känner igen det där. Alldeles för väl. Har nu väntat på bostadsbidragsutbetalning (5000 som vi fått vara utan) i snart två månader. Tjafs varje gång med föräldrapenningen också. Man måste alltid ringa och kolla, tjata, och försöka se till att de gör sitt jobb i tid. Och vilka handläggningstider! Min bror som sökte försörjningsstöd från kommunen fick pengarna samma vecka som han lämnat in ansökan. Vilken skillnad!
Har slutat använda deras internettjänst för det är alldeles för ofta strul.

Angående förra inlägget kan jag bara säga att jag känner igen och håller med till fullo. Biverkningarna talas det mycket tyst om, trots att det inte är några smågrejer man drabbas av! Är så less på att det inte finns något som inte strular till hela kroppen. Och framförallt att det inte finns något för mannen! ja, det visar bara hur det står till med jämställdheten i samhället.

Gu vad jag kom igång här. Ämnen som berör, tydligen.

Kram på dig.

Medelklassman sa...

Vorsichrungskassen är ju numera ett under av värdelös byråkrati och rent människoföraktande beteende. En avhumaniserad kontrollapparat som regeringen skapat för att vanligt folk inte ska fuska. Som om det var ett av det här landets största problem?

Ett av Reinfeldts med fleras mest värdelösa åtgärder.

Fifi sa...

Jävla byråkrati, hoppas det löser sig!

kram

Tinalinatiny sa...

Trehundratjugosex personer i kö?! Oh my.. Hoppas du fick ordning på det.

Jonna sa...

Jag säger som LillaGrå. Don't get me started.

Anne sa...

Jag skulle kunna skriva en C-uppsats om hur illa jag tycker om försäkringskassan och dess vansinniga byråkrati och knäppa regler. Men jag orkar inte ens börja. Det enda jag kan säga utan att implodera jag också är att jag känner och lider med dig.

Gunnarsson sa...

För att komma ur momentet så provkör du din e-leg på en annan sida, banken har oftast en test sida som du kan använda. sen kan du lägga all enrergi på att jaga FK.

egarcia sa...

Ang. förra inlägget. Inte för att det är en lösning på det allmänna problemet med preventivmedel och bristen på förståelse och respekt för kvinnans kropp och behov som jag förövrigt fullständigt håller med om. Men! Kanske en lösning för dig!? Kopparspiral! Inga hormoner, märks inte, känns inte, tänker aldrig på den, funkar skitbra. Jag har haft det i många år nu och är jättenöjd. Speciellt när jag hör mina vänner beklaga alla konstiga saker som händer dom pga p-stavar m.m.

mirijam sa...

Uuuh. Inte avundsjuk.
Lycka till!

Anonym sa...

Jag har hormonspiral och har ingen sexlust :( vet inte vad jag ska göra...