tisdag 19 januari 2010

Två, tre saker bara.

Igår köpte jag kort till gymet. Det ska bli skönt att börja träna igen. Långpromenader i all ära men jag gillar tung monoton träning också.

* Ni kvinnor där ute som fött barn.. hur vet man att man kan börja jogga/springa/hoppa igen?

* Ge mig gärna förslag på bra musik att träna till (gärna arg, tung musik men egentligen vad som helst - pop rock disco punk eller.. ja precis vad som helst. Exempel på musik jag tränat bra till: Saul Williams, Talib Kweli, Peaches, Le Tigre, Bloc Party, Franz Ferdinand, Lady Sovereign, M.I.A, New Order, U2 (åh 80-talet) och en massa annat som jag inte kommer på nu).

20 kommentarer:

tessan sa...

du känner när du tränar om det känns ok i livmodern. känns det som den håller på att åka ut när du hoppar; hoppa lite försiktigare.

Anonym sa...

Rammstein, hårt, skönt och galet.

Punk: Street dogs, dropkick Murphys etc.

Iron Maidens alla 80-tals skivor

Johan I Majorna

Tinalinatiny sa...

The Chemical Brothers, Daft Punk, Depeche Mode remixer, Röyksopp & The Knife är mina tips :)

Tinalinatiny sa...

Familjen är bra också, om man gillar skånska.

Säckpojken sa...

Håller med Hr. Johan i Majorna, och lägger till Rage Against the Machine.

Anonym sa...

Träna försiktigt efter 6 veckor, hoppa - typ ut och springa och träna vanligt efter 6 månader. Och då gäller typ, känns det ok kör på, "läcker du" har du tagit i för mycket och bäckenbotten är ännu för svag. Är man snittad gäller andra tider, typ 8 månader för att träna magen. Det var de riktlinjer jag fick. Men funkar det och känns det bra är det väl bara att köra på?

Maria sa...

Min BM rekommenderade spinning - bra träning som är snäll mot bäckenbotten! Och så borde man gå på core...

Anonym sa...

Nu är det dags att anmäla sig till pocketkedjan:

http://fullbokhylla.wordpress.com/2010/01/19/pocketkedja-anmal-dig-nu/

Moped sa...

Jag ska ge dig en riktigt fet lista på bra träningsmusik... Den kommer!

Svåger Pelle sa...

D.A.F
Deutsch-Amerikanische Freundschaft

det är argt, tyskt 80-tal när det är som bäst.

LillaGrå sa...

Jag håller med tessan. Känns det som om livmodern ska ramla ut kanske det inte är läge med just hoppövningar. Eller om man håller på att kissa ned sig när man tar i: då bör nog träningen av bäckenbottenmuskulaturen prioriteras i första hand.

Man känner nog bäst själv vad som funkar helt enkelt.

Anne sa...

Eftersom jag var segare än segast med att börja träna kan jag inte ge dig några tips där, men musik är jag bättre på.
- Muse (särskilt skivan Absolution)
- Metallica (fram till och med Black album)
- Moby

Nostalgia sa...

jag väntade i 12 år med att börja träna.

nu tycker jag väl inte att du ska behöva vänta så länge ;)
några månader, och öka intensitet succesivt? och var noga med knipövningarna. (det är jag fortfarande efter 12 år, det ska man väl hålla med hela livet kanske?)


på mitt gym, som är ett ställe med mest såna där biffiga typer som lyfter tyngder och skriker och stönar, så spelas bara hårdrock. jag gillar mest när metallica eller iron maiden dyker upp.

Dan (gearhead) sa...

Brukar funka bra o träna till Pantera.

linnea sa...

Kanske att Satan takes a holiday är något för din träning?

Robbelibobban sa...

Funker Vogt, Nitzer ebb, Metallica, Volbeat. Det är mina tips.

S sa...

Jag kan tipsa om The Yeah yeah yeahs, the XX, la Roux, Temper trap, Zeigeist - rätt mkt electronica här dock så det gäller att du gillar det. Lycka till med träningen!

Linda sa...

En liten fråga. För längesen så postade du en bild på ett spjälskydd i blått med moln på, vart får man tag på det?

Josefine sa...

Tack för tipsen!

Linda: Här finns http://sovtex.se/barnartiklar/spjalskydd.html. Det finns i de flesta lite större barnbutiker tror jag. Det är Gunilla Axéns "Moln". Finns som sängkläder också. Vi köpte det i en barnbutik i Mölndal men finns på massa olika ställen.

Anonym sa...

Du ska givetvis lyssna på Babian. En blandning av MC5 och Bob Hund.
/Berggren