söndag 4 juli 2010

Råttor II

För några veckor sedan var brunnslocket av i duschen och jag blev rädd (råttskräcken är alltså gigantisk). Frågade M om han lyft upp det. Det hade han inte. Då lade jag genast skulden på Ryssland. Men det var ju såklart en råtta som lyft bort den och svansat runt här i lägenheten! Den sura lukten som under en lång period kändes från duschen måste ha varit från ett råttlik.
...
Jag har fått mail av min mamma. I ämnesraden står det "väldigt äckliga bilder" och så har hon länkat till två artiklar i Aftonbladet. En där en död mus hittats bland lösgodiset och en där en död mus ligger i en italiensk sallad från Willys. Tack mamma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vår katt drar också bort locket när han är törstig. Rent vatten i sin vattenskål är ju inget mot förorenat i golvbrunnet, han gurglar sig och känner aromen. :) /Anna

Josefine sa...

Åh då hoppas jag innerligt att det var Ryssland ändå! Haha.. katter har verkligen sina idéer vad gäller vatten.

Therese sa...

Okej, nu känner jag mig lite elak men jag måste få dela med mig av en sak som har 'hauntat' mig ända sedan jag var liten (i ungefär 20 år, that is).

Den där gången för tjugo år sedan läste jag i morgontidningen om en kvinna som hittat en död mus i sitt...mjölkpaket(!). Där hällde hon upp mjölk i godan ro och ut kom en mus som på något sätt tagit sig in i "mjölmaskineriet" och drunknat. Fy farao.

Näst intill varje gång jag häller upp mjölk/fil/yoghurt/whatever så tänker jag på den där jäkla råttan. Blä.