onsdag 7 juli 2010

Semester med M.

Klockan 8 imorgon bitti står vi på berlinsk mark igen. Det ska bli fantastiskt! Tror att vi börjar med en frukost på Zionskirche strasse/Kastanien allé efter att vi lämnat in väskorna.

Vi är hemma i Göteborg ikväll. Vi kollar lite Mad Men och M säljer högtalare. Han blev väldigt förtjust i köparen. Ja, han skulle till och med kunna tänka sig att börja hänga med honom. Köparen hade nämligen sjukt bra högtalare i övrigt, lyssnade bara på jazz och hade bra boksmak och verkade i allmänhet vara "en skön snubbe". Det där är nog på topplistan över vad som är bra med M - han börjar bara gilla folk så där av ingen speciell anledning alls. I det här fallet: gubben hade Karlsson-högtalare och en svärson från Mexico. Det räcker. M vill börja hänga. Lyssna på lite jazz, dricka en öl, prata lite om högtalare.

Annat bra med M:
* Han är snäll.
* Han är våldsamt rolig. Utan tvekan den roligaste jag vet.
* Han kan förvisso göra mig helt jävla rasande men han är också den som gör mig lugn och glad när jag är som mest ledsen och ångestfylld.
* Han är världens bästa pappa till världens finaste två barn.
* Han berättar snirkliga långa historier med en miljon banala detaljer bara för att jag ber om det när jag har svårt att sova.
* Han har självdistans i överflöd.
* Han kan massera mina fötter i timtal utan att gnälla.
* Han får mig att känna mig som en bra person och jag känner mig alltid älskad i hans sällskap.
* Han berättar historier när vi ska sova om hur han fick "fel" sorts jeansjacka som gick ned över rumpan och hade resår och hur han cyklade runt i den och nån ropade "snygging" och han bromsade in för att han trodde att hon menade honom men hon skrek "nä inte du! stick!" och jag skrattar så att jag gråter .
* För att han är den finaste som finns och han står ut med mig och alla mina nycker och humörsvängningar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Amäh! Nu blev ju nästan jag lite förtjust i M också. Och jag har ju nästan halva inne, mina svärföräldrar har Karlsson-högtalare.

Vänta nu... Någonting blev fruktansvärt fel här. He's all yours!

Nostalgia sa...

kärlek! :)

Mirijam sa...

Golliga M.

Fifi sa...

Hoppas ni har det underbart i Berlin nu!

kram

Hanna sa...

Åh vad fint, läste högt för Martin i natt och vi skrattade högt, jag blev typ rörd också. Det är fint med kärlek.

missis.li sa...

Var rädda om det ni har och vilken lycka att få leva ihop med den roligaste man känner som dessutom är kärleksfull och en bra pappa. Tror jag blir lite avundsjuk;))

Tinalinatiny sa...

Fint!

Hoppas ni får en toppensemster nu. Jag vill se Berlin-bilder på bloggen när du kommit hem :)

Kramar

Anonym sa...

otrolig beskrivning..hoppas att ni lever livet ut tillsammans..blir verkligen lycklig när jag läser det

naussika.blogg.se

Linda sa...

Såå fiint.
Jag blir varm i hjärtat och glad i själen när jag läser det här inlägget.
Alla borde få ha någon att älska och dela livet med.
Var rädda om varandra!