tisdag 8 februari 2011

Boss.

Imorgon ska vi fortsätta leka radioredaktion på skolan. Jag ska antagligen vara chef för min grupp. Det valde jag för att jag tycker att det verkar så jävla obehagligt att ha ansvar och ta beslut när det behövs. Jag ska bli bästa chefen av de här tre dagarna. Därför har jag köpt ett kilo godis till min lilla redaktion som idag var den opeppigaste världen skådat. Jag kommer alltså i första hand att ha fjäsk och socker som verktyg för att få min grupp dit jag vill.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra strategi. Vill man dölja mutorna och fjäsket kan man ju alltid kalla det positiv förstärkning :)

Fifi sa...

Mutor är förmodligen bästa sättet. Eller mutor och hot.

Åh, en sån där prylhylla i trä med små fack för små figurer (eller vad man nu vill fylla dem med)? En sån måste jag skaffa mig!

kram

Josefine sa...

bacillen: exakt!

fifi: mutor och hot. där sa du nåt.

Ja, jag hittade en fin i teak men jag är så jävla trött på teak så jag ska måla om den. men det finns massor med prylhyllor på tradera! kolla där. kram