söndag 6 februari 2011

Heliga stund.

S:et kollar kläder på nätet, jag tänker plöja In Treatment (med hörlurar och datorn på magen!) och M bloggar. Det här är första vilostunden den här helgen. Eftersom det är söndag tänker vi gå till Bengans sen och kolla skivor. Själv uppfyllde jag äntligen en del av mitt nyårslöfte häromdagen: köpte skivor. Första gången på två år nästan. Spotify har till viss del förstört mitt musikintresse. Jag ger inte skivor samma chans där som jag gör när jag köpt en. Också mindes jag hur mycket jag älskar att faktiskt ha skivan i handen, bläddra i kovolutet och lyssna på riktigt.

4 kommentarer:

Fifi sa...

Jag har också blivit kass på att köpa skivor. Tyvärr, för Spotify är inte lika kul. Som tur är går min pappa till Bengans varje gång han är här och då brukar jag följa med och köpa några skivor, så det blir åtminstone några per år. Dock blir det ju aldrig som förr; när jag hade flyttat till GBG köpte jag säkert en i veckan.

Kram

Tinalinatiny sa...

Vilket otroligt bra nyårslöfte. Jag köper nästan aldrig skivor längre.. Väldigt trist att skivsamlingen helt plötsligt stannat av liksom. & det är precis som du säger, man ger låtarna en helt annan chans på skiva, på Spotify byter man snabbr & går aldrig tillbaka till den igen.. Typ.

Lisa sa...

För ett halvår sen ungefär lovade jag och Martin oss själva att vi skulle köpa minst en skiva i månaden. Det höll rätt exakt två månader. Sen var vi tvugna att paketera ner alla skivor i kartonger eftersom en klåfingrig Kajsa gärna rev ner varenda skiva vi hade i precis rätt höjd för henne. Sen har vi likosm glömt bort det. Svintråkigt.

Josefine sa...

fifi: nä, grejen är att jag knappt vet vad jag ska söka på på spotify så det blir samma samma nästan alltid. men nu ska det bli ornding på skivköpandet (m är inte lika positiv eftersom vi slängde alla cd-fodral för inte så länge sen och lade alla skivor i små plastfickor för att vi inte skulle fylla vårt hem med mer saker. men skit samma. nu ska det handlas skivor! kram

tinalinatiny: ja jag gav samma förra året men då köpte jag nog inte en enda. men nu ska det nog gå vägen!

lisa: ja jag tänker att det kanske kan vara kul för barnen också att det finns fysiska minnen av musik vi gillat. jag kommer liksom inte att minnas vad jag lyssnade på på spotify om tio år..