söndag 13 februari 2011

Skräcken.

Jag kollar "Försök att inte ser så snygg ut" och känner mig så vansinnigt lässugen när jag ser inlägget Lördagsläsning. Istället sitter jag i soffan och känner efter om jag är på väg att kräkas eller inte. Insjuknade än så länge: Tintin häromnatten (vilket vi var bomsäkra på var ett utslag av tre ton russin och ny väldigt fullkorning välling), S:et och hennes lillebror igår (obs! vi har ej hemligt extrabarn här utan det är på mammasidan), min syster och mamma. Det skulle vara jävligt typiskt om jag åker dit på magsjuka nu. Imorgon börjar min praktik.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja usch usch! Här är vi sjuka allihop. Till och med jag och då är det illa. Det är Stella som sköter hushållet idag. Jag orkar inte stå på benen, Mikael är helt slut och barnen är förstås glada som om inget hänt.

Mirijam sa...

Åh nej fy din stackare!!! Hoppas du klarar dig!

optikerdotter sa...

låt oss hoppas på det bästa, men har man börjat känna efter så är det nog redan för sent. i måndags trodde jag att jag inbillade mig, för att min kollega blev sjuk. jag trodde hårt på inbillning även efter att kräkan var ett faktum. det var nog snarast dagen efter jag fattade att jag var sjuk på riktigt, när huvudet låg kvar på kudden även när jag ställde mig upp.

Josefine sa...

dorro: mycket segt!

mirijam: ja jag hoppas innerligt! jag brukar inte bli magsjuk men jag har haft några slängar av illamående sista tiden som däckat mig men utan kräkningar och annat äckligt.

optikerdotter: ja det gör vi. och jag brukar också tro på inbillning. men nu känns det liksom rök tnär alla omkring och bajsar och spyr. fy fan.