fredag 13 januari 2012

Buss.

Vi sitter på bussen mot Laholm. Tintin sover. S:et spelar tre-i-rad och M kollar väl instagram eller wordfeud eller något. Det finns uppkoppling! När jag skulle på spårvagnen med två barn i släptåg och vagnen full av packning var det en tjej som bar upp hela vagnen själv. Alltså när man får sån hjälp. Det är så fint och bra så att jag blir alldeles gråtfärdig. Tänker på alla helt vitala människor som bara skiter i en när man försöker ta sig på spårvagnen/bussen/whatever. Så ni som brukar hjälpa till när någon kommer med barnvagn, rullstol, massa grejer, rollator eller vad som helst. Ni är skitbra!

5 kommentarer:

pop my heart. sa...

Hjälpa folk är en bra grej. Har aldrig riktigt förstått hur en bara kan gå förbi nån med barn plus vagn plus packning och inte åtminstone erbjuda sin hjälp. Om inte för att vara snäll (vilket är mitt skäl) så för att bussen ska kunna gå lite snabbare vilket säkert gör alla lite gladare.

Fifi sa...

Men eller hur?! Oftast får jag med desperation i rösten ropa efter hjälp när jag ska på buss eller spårvagn, så när någon väl erbjuder sig att hjälpa mig helt frivilligt börjar jag nästan gråta.

Nina sa...

Det är skönt att det finns åtminstone några sådana människor och att man stöter på dem ibland. Jag har faktiskt haft rätt mycket flyt med det när jag åkt buss här. Kanske ser jag extremt nervös och bortkommen ut så de inte kan annat än att fråga om jag vill ha hjälp...haha, fast annars gör jag också som Fifi och skriker högt på hjälp!

Linda sa...

*niger & tackar*

Är en sån som kliver upp & lyfter & tycker att det är självklart att hjälpa till.

Josefine sa...

pop my heart: nä jag fattar inte heller det! jag försöker alltid hjälpa till om jag kan. smidigast och bäst för alla tror jag också.

fifi: jag vet! man kan ju bli galen för mindre.

nina: vilken tur du har! av nån anledning lyckas jag alltid pricka in de gamla vagnarna så att jag alltid måste bära upp hela skiten själv eller få hjälp. vanligtvis får man också hjälp av nån som själv ser ut att behöva hjälp. typ höggravid eller jättegammal tant med käpp...

linda: heja dig! man blir så in i hjärtat glad när man får hjälp. ibland kan det rädda hela dagen om det är en dålig dag.