onsdag 1 juli 2009

Fynd.

På ett fåtal dagar har jag införskaffat tio nya böcker, varav en till M för att få honom att hålla tyst, till sommarläsningen.

Mutan funkade inte. M surar och säger att det inte får plats mer nu. Att vi inte kan bo i ett antikvariat. Att jag inte får köpa fler böcker i sommar. Innan semestern? frågade jag. Nej på hela sommaren, sa han.


Han vet naturligtvis att jag inte bryr mig ett spår om sådant trams. Klart jag ska köpa fler böcker. Vi behöver bara omorganisera lite så kan jag köpa böcker dagligen i flera år framåt.

(nej, jag vill inte slänga/ge bort/göra mig av med böcker jag läst)

Kommer att tänka på när vi var i en bok-outlet för ett tag sedan. M sist i röran av böckerna. Alla väntade. Hur söt han var där han gick och fingrade på alla tusen böcker som låg på borden. Han fick ihop fem stycken till slut. Bar dem med stora ögon till kassan och betalade. Den bästa killen man kan få.

4 kommentarer:

Jo tjena sa...

Klart du ska fortsätta köpa böcker! Bokfköpsörbud, det dummaste jag har hört. Gäller bara att placera böckerna lite smart så hittar man alltid en massa plats!

Josefine sa...

ja men visst! bra med stöd i den här frågan! blir det fler diskussioner sätter jag ner foten och förbjuder inköp av allt han vill ha.

Anonym sa...

var finns det bok-outlet?

Josefine sa...

Det är i Båstad som det, åminstone på somrarna, finns en bok-outlet. Men googla! Jag vet att det finns fler men inte var.. måste själv kolla upp!