torsdag 2 juli 2009

“There is no such thing as a moral or an immoral book. Books are well written, or badly written. That is all.”

Idag ska jag tyvärr tvätta. Annars hade jag inte flyttat mig en enda millimeter längre än till köket för att hämta vatten. Fram tills jobbet börjar kommer jag att ligga stilla i sängen med Ryssland och läsa Den avklädda bruden av Anonym.
Lägg i länken märke till hur de avslutar lilla informationen med (på tal om när det avslöjades vem Anonym är)

Nikki Gemmell, en australiensisk författare, och mamma till två barn.

De har satt ett litet kommatecken där. Det krävs ett litet andningshål för att vi ska kunna ta in denna chockinformation. Den här författaren är alltså inte bara kvinna och skriver om ett sexuellt aktivt liv... hon är dessutom

MAMMA!

TILL TVÅ BARN!

Mammor går väl i celibat?
Vad har överhuvudtaget hennes eventuella barn med någonting att göra? Det är tämligen sällan man ser manliga författare presenteras med hur många barn han hunnit med att avla.

Jaja. I natt läste jag ut Baby blues och i morse hade vi lite diskussion om hur vi ska lägga upp sömnschema på ett ungefär. I den här relationen är det ingen som hanterar trötthet bra. Alls. Varannan natt blev resultatet.

2 kommentarer:

Sassy sa...

Det är klart att föräldrar inte kan ha sex! Du får passa på nu innan barnet kommer :)

Säg till när du kan och vill ses bara, så fixar vi nåt! Gillar du att åka och bada?

kram

Tinalinatiny sa...

Sjukt bra poäng! När en kvinna presenteras är det i stort sett obligatoriskt att skriva med hur många barn hon har, men aldrig när det kommer till en man. Sjukt.