torsdag 2 juli 2009

The pursuit of perfection, then, is the pursuit of sweetness and light.

Jag har nu hängt M:s kalsonger på ett tvättstreck i sovrummet. Tvättställningen står en bit in från fönstret där kalsongerna inte drabbas av direkt solljus. Jag har hängt dem med precision för att de inte ska behöva skava mot varandra eller mot några andra plagg. De fick ta plats på de yttre flyglarna närmst de två öppna fönsterna. Jalusierna är nedrullade men försiktigt vinklade så att ett perfekt stråk av luft vibrerar runt kalsongerna. Jag funderade en stund på att fotografera kalsonghängningsmästerverket men insåg att jag skulle behöva använda blixt för att kunna uppvisa perfektionen - blixt är strikt förbjudet vid fotografering av herrtrosor. De fragila resårbanden kan ta skada. Det är ungefär som ett konstverk på Louvren. Tänk på det mina vänner.

5 kommentarer:

Ron Obvious sa...

Hmpf. Jag tycker mig ana att du inte tar det delikata kalsongproblemet på allvar.

Josefine sa...

Nä nu förstår jag inte vad du menar! Jag funderar lite på att utveckla ett speciellt kalsongtorkskåp där det är solfjädrar som viftar dem torra i exakt rätt temperatur. Skulle du också vara intresserad i så fall? Jag känner annars bara en som skulle vara det.

Fredrik sa...

Hahahaha!

Jag säger bara det, torktumlare är grejen.

Messa sa...

Kan du inte sluta skriva om kallingarna? Idag har du verkligen höjt ribban ett snäpp, och jag känner att Ron kommer att ha sjukt höga krav på mig i framtiden. Krav som jag aldrig kommer att kunna uppfylla. Det är ett hårt slag för en rätt medelmåttig kalsongtvätterska.

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Hahahaha! :D

Ja vad är det med män och deras kalsonger?
Haha! :P

Kramelikram