måndag 4 oktober 2010

Kväll.

Tino började plötsligt gå ikväll. Tidigare har hon tagit fem-sex steg men nu rejsade hon stelt iväg flera meter utan problem (och var skitnöjd och mallig). Okej. Vi har alltså ingen bebis längre. Vi har en unge som kliver omkring helt själv. Det är något magiskt med den där utvecklingen.

Sen gick M ut och jag tänkte läsa bok men i stället har jag legat och läst bloggar, traderat och tittat på Kvinnan i mitt liv (och gråtit - herre gud som jag gråtit) (obs: gråtit för att det avsnittet var så himla fint).

11 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Åh så roligt!
& herregud vad fort tiden går, hon kom ju nyss :)

Jo tjena sa...

Oj, redan så stor? Säger som Tina, hon kom ju nyss =)

Sofia sa...

Stort!

Kulturkoftan sa...

Wow!

LillaGrå sa...

Heja!
Jo det är så tydligt hur mycket mer "människa" de blir när de går omkring, upprätta. Häftigt!

Jonna sa...

När Hrönn nyss hade börjat kunde jag inte låta bli att filma henne hela tiden. Nu är det ju så självklart, men ibland blir jag faktiskt ändå helt förundrad över att den där ungen som just sprang förbi nyss låg på mitt bröst och hade helt ostadig nacke.

Fisken sa...

Nu är det kört. Jag vet. Man går där och längtar tills de skall börja att gå och sen när de väl gör det så vet man ALDRIG vart de är! Så fort man tittar bort så knatar de iväg...
Samma sak med språket. Först längtar man efter att få höra "paa-pap, SEN kan man inte längta MER efter en enda minuts tystnad.

Fifi sa...

Åh, då måste jag kolla på Monki! Jag har en t-shirt därifrån, köpt för ett par år sedan som det verkligen är Gollum på. Hm, jag tror nästan att Monki har mig i åtanke när de gör sina kläder. tack för tipset!

Ha en fin helg, gå långa, långa promenader med lillstumpan!

kram

Anonym sa...

http://www.shirtstore.se/ovningsgar-p-2545-c-585.aspx

emster sa...

guuu va jag har saknat din blogg! äntligen är jag online igen!

emster sa...

och asså, kul med tintin!!