fredag 20 maj 2011

GT.

Nu har jag äntligen Spotify premium och en helt ny värld öppnar sig. Jag ska göra grymma spellistor till träningen. Och ikväll ska vi äta lammfärsbiffar, dricka rödvin och ha en riktig hemmakväll allihopa för första gången på väldigt länge. M och S:et kom just hem från läger i skärgården. Det är tydligen ansträngande att sova 15 personer på en yta som är så stor/liten som vårt sovrum. Snarkar och fisar har ackompanjerat M:s (uteblivna) sömn den gångna natten och jag har börjat förlora allt vad tålamod heter i klassen. Inser samtidigt som jag skriver det att det får mig att verka osympatisk. Men grejen är att jag slutat försöka plana ut andra personers otrevligheter och dåliga humör och istället börjat köra samma mynt tillbaka. Gamla testamentet for the win så här på sluttampen. Känns mycket skönt. Jag tänker inte sluta där och sedan känna "varför lät jag det och det och det bara gå obemärkt förbi?".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt, ta inte skit eller skit ska skit ha. Prövar själv samma medel på jobbet, med en oviss utgång

Lena sa...

Heja! Provade precis samma strategi igår o fasen vad skönt det kändes!