fredag 28 augusti 2009

Fredag.

Nu öser regnet ner. Ser ut som klassiskt göteborgsväder. Det förklarar trycket i huvudet som gjort mig trött och seg hela dagen.

Har hunnit städa kök vardagsrum hall och skrubba badrummet. Det är något alldeles enormt tillfredsställande med att göra rent varenda millimeter i duschen.

Sov en kvart innan. Vaknade rusade upp. Sattte på vatten till pasta. In i duschen. Duscha. Föna håret. Klippa luggen. Hälla i pasta i kastrullen. Hitta kläder. Hälla upp pasta. Ta fram quornfärsröran från igår och inse att det visst fanns ett ton pasta redan.

Nu: jobb.
Sen: ledig helg!

4 kommentarer:

miri sa...

hej miss muffin, du, jag tänkte fråga en sak helt orelaterad till ditt inlägg. jag vet ju att du är en stor springsteen-fan. jag har alltid trott att jag igillat gubben men så för ngra veckor sedan satt jag och slökollade på nån sketen amerikans deckarserie och de körde på massivt med helt enormt vackra springsteenballader. det var låtar som ångade melankoli, ensamhet, neon, asfalt och stad. känns som de var rätt gamla låtar (kanske 80tal?). jag vart helt tagen. nu vill jag köpa en springsteenplatta bara för det och undrar har du nåt tips på nån skiva? gärna med ett gäng melankoliska ballader dårå.

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en fin helg.
Kram Lallis

Bajsugglan sa...

Jajamen! här öser regnet ner minsann! bäst att hålla sig inne och läsas sköna böcker och äta lösgodids och dricka vin! eller spela tvspel eller springa i sommarregnet eller vad man nu vill!
Ha en skön helg!

Andreas sa...

miri: Tror det är skivan "Nebraska" du vill åt. Rekommenderas varmt.