tisdag 4 augusti 2009

Hjärnan som stängde dörren.

Igår sa M att han under sin halva av föräldraledigheten kommer att söka efter "personer som är i samma situation som jag".

Det låter ju fint.
Jag tycker att det låter ungefär så här:

"Jag vill träffa personer som är i samma situation som jag" - något man säger när man blivit utsatt för någon typ av övergrepp. Man går igenom något traumatiskt och behöver uppsöka människor som kan dela ens sorg och svårigheter.

Vi satt vid köksbordet och åt frukost tidigare. Han var tyst en stund. Jag tänkte "oj nu ser han inte speciellt intelligent ut" där han satt med halvöppen mun och drogade ögon. Sen berättade han stolt att han "gått in i sig själv" som om jag inte visste hur det är att försvinna bort i tankar. Han ville visa för mig

"Titta nu när jag går in igen"

Han andades med öppen mun och tittade ner i bordet. Jag väntade och tittade snällt.

"Nä jag kommer inte in igen"

Så nu har M:s hjärna stängt för idag. Jag tipsade honom om att köpa någon bok om Agnetha Sjödins inre resor men han var inte intresserad.

5 kommentarer:

Ewa sa...

LOL! Han är fan oslagbar...

Sassy sa...

Haha, han verkar så rolig din M!

Kan tänka mig att du längtar efter vanliga kläder, du får shoppa loss sen!
Tachele, det ska jag lägga på minnet, tack för tipset!

kram

J sa...

Hahhahhahah... Härligt att ha dig tillbaka Jojo! Verkar som den där indiska och vansinnigt starka alkoholfria ölen gjorde susen igår mot förkylningen.

Anique sa...

Haha. Vad kommer härnäst? Pilgrimsvandring?

fisken sa...

Ha, ha, ha! En underbar minut mitt i vardagen liksom.