tisdag 25 augusti 2009

Semester.

Nu har jag varit gravid i 8 månader ungefär. Detta har jag inte dragit nytta av. Jag har inte behövt. Har inte haft ont.

Nu känner jag så här:
det är mycket möjligt att jag aldrig kommer att vara gravid igen.
Det är dags att börja utnyttja GRAVIDkortet.

* Nej det orkar jag inte jag är gravid.
* Kan du hämta det?
* Kan du massera mina fötter oftare än en gång om dagen?
* Kan du handla och laga all mat från och med nu och åtminstone två månader framåt?
* Jag är sugen på godis/frukt/mineralvatten/kakor/kaffe/whatever kan du springa till affären? (fel: Spring till affären! ska det vara)

Hittills har det varit så här om jag någon dag haft någon form av krämpa:
J- Oj det gör ont i huden här på magen och värker i ryggen...
M [funderar en stund] - Jag har ont i huvudet. Jätteont. Och i ryggen. Sen har jag fått ont i nacken också.
J - Jag har också lite ont i nacken.
M - Jag har jätteont i nacken.

Nu är det slut med det. Sista gravidmånaden ska bli semestermånad för mig.
Ser fram emot det.

6 kommentarer:

mikebike sa...

DU hämtar Juniorette va? Bra! :)

t.b.f.t.e. sa...

Jag tror att jag har samma ovana för mig. Eller jag vet det. Så fort någon klagar över en tillfällig krämpa lossnar det för mig med. Då har jag också ont någonstans eller känner någon annan form av obehag. Men annars håller jag tyst om det... Om det inte är något allvarligt.

LillaGrå sa...

Känner igen det där! Jag sa att om han börjar ynka sig om något på förlossningen, då jävlar... Han sa faktiskt ingenting då, trots att jag både nöp, klämde och hängde i honom (var också på väg att bita en gång, men där hade jag en spärr).

Kör stenhårt på en månad med lyxbehandling. Du ska ju utföra ett superjobb snart, och då gäller det att vara på topp!

Hörde förresten om en tjej vars kille fick bära henne till toaletten på nätterna för att hon var så trött... (Sant!) Det påminde jag B om när han gnällde över att det var jobbigt att ge lite massage. Bara ett tips sådär...

Josefine sa...

mikebike: haha.. :)

tbfte: även din brorsdotter lider av denna åkomma. helt uppenbart ett släktdrag!

lilla grå: haha.. ja herre gud hör jag ett enda litet pip om hur det gör ont nånstans på honom blir jag inte.. eh.. glad. han har nu planerat att packa ner treo i bb-väskan för att kunna bota sin huvudvärk som han tror kommer att uppstå när han tvingas vara vaken. nu blir det lyxbehandling minsann! igår beställde jag hem lösgodis. det gick bra. hmm... bli buren till toaletten. inte dumt. inte dumt alls. jag kan ju be om det och sedan säga "nä men masserar du här och här så behöver du inte bära mig sen". jättebra. tack för tipset!

mama sa...

Jag är också en sån story topper. Vet inte om det är ett uttryck eller om jag hittat på det själv. Men ska alltid va värst och svara med ett "men jaaaaag då... när jag gjorde si o så bla bla bla" Är nog mycket irriterande ibland.

Men se nu till att använda honom som slav så mycket som möjligt!

Sassy sa...

Oj, är det så lite tid kvar? Vad skönt! Passa på och kör med M nu när du verkligen har chansen:)

Förlåt att jag inte har hört av mig, det känns som om jag har haft fullt upp hela tiden, men i själva verket har jag nog inte gjort så mycket. Kan du i slutet av nästa vecka?

kram