torsdag 9 september 2010

Herr Gårman.

M har skaffat en ny liten älskad app till sin iphone. En run-keeper. Den visar hur långt och var han går. Han gav sig just ut på långpromenad med Tino i vagnen. Han ville att jag skulle installera något program på min dator så att jag kan ser var han är nånstans. Alltså. Jag kan säga så här. Jag är jättekär i honom. Jag bryr mig mycket om honom. Vad jag däremot inte bryr mig så mycket om är hur långt han går. För det är bara det det handlar om. Inte om att det skulle vara gulligt (eller vad han nu tänkte) att jag kan se var de är utan det handlar om att jag ska imponeras av hans promenader. Sitta hemma och glo på en prick som rör sig på en karta? Jag kan komma på åtminstone fem saker som känns roligare att göra här hemma:

- Läsa bok
- Lyssna på musik
- Rensa vasken
- Lägga in tvätt
- Städa toaletten

Bubblare: skrubba kylskåpet.

Frågor som "rörde sig pricken snabbt?" eller "såg du kurvan jag tog där i Långedrag?" kan jag tänka mig att vara utan.

8 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Hahhaha! Fantastiskt roligt! :)

Anonym sa...

Det verkar ju vara självmord från hans sida att ens föreslå något sådant eftersom du troligtvis skulle sett att pricken stannade på Café Hängmattan och satt där i 2 timmar.

Eller så är han så smart att han bara ville kolla att du INTE skulle ladda upp detta programmet ;-))

Johan I Majorna

Jenny sa...

Mailade precis, kan inte gå ikväll i alla fall... Men hoppas fortfarande vi får till det nån gång!

Helena mitt i smeten sa...

Hahaha! Han kanske saknade den typen av information när du var föräldraledig och han satt och jobbade?!

Bateman sa...

Hahaha... vilken egoröv han är.

LillaGrå sa...

Hahaha... gu vad kul!
Så du är inte road av att med spänning följa en liten prick på en karta och undra om den ska svänga vänster eller höger?

Anonym sa...

När jag tipsade min fru (via mail) och i ämnesraden skrev Runkeeper, så vågade hon inte öppna mailet på jobbet... (hon läste på svenska och missade att det var två e där i mitten).

Josefine sa...

tinalinatiny: haha.. ja han är en kuf!

johan i majorna: vet du vad. jag hade trott att du hade rätt om det inte vore för att han kom hem och var svettig precis överallt. han hade gått en mil. varit uppe i guldheden! och sen gnällde han en del om hur trött han var :)

jenny: ja det ska vi!

helena: ja så måste det ju ha varit!

bateman: ja han har ju sina idéer kan man säga.

lillagrå: haha..nä det finns x antal saker jag hellre gör! :)

robrunsthlm: hahaha... du jag undrade häromdagen när mikael messade "du ring inte jag har på min runkeeper" och jag läste som din fru och undrade vad fan det var för fel på honom.