måndag 13 september 2010

Utmattning.

När jag kommer hem från en dag i skolan och en timmes träning är jag ändå den piggaste av de två vuxna i hemmet. Den där föräldraledighetströttheten är något helt annat. Den svider i kroppen och huvudet. Hur trött jag än blir av skolarbete går den överhuvudtaget inte att jämföra med den utmattning jag kunde känna vissa dagar under våren som gick.

All hail alla ensamstående föräldrar med ett eller flera barn som orkar utan stöd från någon annan. Vilka superkrafter.

7 kommentarer:

Jo tjena sa...

Jag är djupt imponerad utav alla som orkar det. Det är styrka om något!

Tinalinatiny sa...

Jag har alltid tänkt på det där med föräldraledigt lite som semester, men jag börjar inse hur hemskt fel jag har.


Man förstår nog inte det där förr än man går hemma med knodd själv :)

Sofia sa...

Vår barnmorska sa ganska tidigt: det är inte säkert att det är den förälder som jobbar som behöver mest sömn. Så sant. FöräldraLEDIGHET är verkligen ett missvisande begrepp.

Kulturkoftan sa...

Åh hjälp. Jag var så trött efter skolan igår att jag somnade när jag kom hem. För att vakna vid niotiden på kvällen, övertygad om att det var morgon. Och då släntrade jag ju in vid elva-lektionen som du såg... Är du där idag förresten? Inte jag. Skäms! Tar igen det imorgon.

Daniel sa...

Kämpa på! Höstvila väntar!

Sofia sa...

Nämen, känner du och koftan varandra?! Va roligt, vi har också skrivit tillsammans en gång i tiden :)

Josefine sa...

jo tjena: ja det är det!

tinalinatiny: det är nåt alldeles särskilt att ansvara för en liten plutt som kräver ständig tillsyn. men sen kan man såklart vara dödligt trött annars också..

sofia: ja det är ju det. jag ångrar nu att jag inte vilade och sov mer under min ledighet. att jag inte gick och la mig direkt när m kom hem ibland. eller oftare ska jag väl säga. för ibland gjorde jag det.

kulturkoftan: haha.. ja men 11-tiden är ju ganska lagom. hade mycket väl kunnat tänka mig att göra det till standardtid. men helst sluta vid samma tid som vanligt ändå! jo jag var där. helt okej dag. det blev hätsk stämning under kdu:s framförande kan man säga...

daniel: ja jag känner mig inte trött. jag är pigg. m är trött.

sofia: hahaha.. ja nu blir det klyscha: men herre gud vad världen är liten. åtminstone är sverige litet! ja vi pluggar ihop jag och koftan. vad lustigt!