tisdag 7 september 2010

Trötta lilla eftermiddag.

Här sitter en nervös man. Jag har just inbillat honom att
jag i några veckor haft en lösenordsskyddad blogg som handlar
om vårt förhållande. För att få det att låta trovärdigt nämnde
jag bland andra Miri/Book of Miri som en av mina läsare.
Nu kan man tro att M har en massa smutsiga hemligheter
som han inte vill ska läcka ut i min påhittade blogg men så är det inte.
Tror jag i alla fall.
Här sitter vår unge som bara vill äta sladdar,
pilla i min väska, dra ut böcker ur bokhyllan samt tugga kattmat.
När man säger nej skakar hon på huvudet, rynkar på näsan och flinar åt oss.
Och här sitter jag och misströstar inför bokmässan.
Ska då inte en enda förbannad författare ha tid för intervju.
Nej, jag tror inte det.
Och inte svarar nån på Sfi heller. Men det är en annan historia.

3 kommentarer:

Ron Obvious sa...

När jag gick på JMG gjorde vi en tidning för bokmässan där vi intervjuade diverse författare, och när vi planerade den vi fattade snart att det är i stort sett omöjligt att förboka författare. Man får helt enkelt hugga dem när de går av scenen. Låter läskigt, men funkar bra. Däremot kan man beställa hur mycket gratisböcker som helst av förlagen. :D

miri sa...

hahaha

nämen oj. har du gått och avslöjat den hemliga bloggen! fast ja, den finns ju inte...;)

Josefine sa...

ron obvious: ja det kanske får bli lösningen på problemet. det och att jag siktar in mig på nån mindre känd författare. men det där med gratisböcker låter ju väldigt lockande :)

miri: haha.. ja han gick på det stenhårt. Jag sa efter en stund att jag skämtat "det tror jag fan inte.. du är inte så snabb du hade aldrig kunnat komma på det där med bookofmiri så bara..". Jag var så nöjd! Han fattar inte hur bra jag är på lur.