torsdag 9 september 2010

Insikt.

S:et förklarade att hon nog vill ha barn när hon blir stor. Hon gillade dock inte helt tanken på smärta i magen. Jag förklarade att för de flesta är det inte så farligt att vara gravid utan det är mer att föda barnet som kan vara lite (för jävla) smärtsamt. Hon undrade om det fanns många olika sätt att få ut bebisen på och jag sa att det finns två. Hon ville inte skära i magen och suckade "nä det får bli bra med snippan". Sen funderade hon en stund och kom fram till att hon nog inte visste om hon ville ha några barn ändå "nu när jag tänkt.. jag tror att det kan bli lite trångt för den att komma ut".

Det är helt fantastiskt att ha en (snart) 6-åring hemma.
Diskussionerna och funderingarna! De pendlar från det banalaste till det djupaste.

2 kommentarer:

Helena mitt i smeten sa...

Underbara lilla S!

LillaGrå sa...

Härligt resonemang! tror det kan bli lite trångt... Jo, det kan det ju vara. Helt korrekt.