torsdag 17 november 2011

Mr Arboc frågar.

Mr Arboc undrade om jag är en sån som alltid läser ut böcker eller om jag kan sluta om de känns hopplöst dåliga/tråkiga.
Jag har faktiskt precis börjat sluta. Jag har insett att man helt enkelt inte har tid att läsa ut böcker som inte roar en på något sätt alls. Det är slöseri med tid som borde läggas på andra bättre/roligare/mer välskrivna böcker. Två jag slutat läsa mitt i är David Eberhardts "I trygghetsnarkomanernas land" och "Getingfabriken" av Iain Banks. Men än så länge är de nedlagda bokprojekten lätträknade. Däremot försöker jag ändå att ge de flesta böcker en ganska ordentlig chans. Vissa böcker tar längre tid på sig att sjunka in och för att man liksom ska hitta varandra, du och författaren, får man ibland härda ut och plötsligt visar sig den Heliga Graal.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar!

Josefine sa...

Varsågod!

Åsa sa...

Nämen, vad roligt. Jag satt på jobbet och bläddrade igenom ett reportage i någon form av livsstilsmagasin (Amelia..?). Rubriken var något i stil med "Så vet du att du har blivit vuxen". En av punkterna var: "Du har slutat läsa ut böcker du inte gillar". Man får väl ge blaskan rätt för en gångs skull. Man prioriterar.
Kul att läsa din blogg!