torsdag 4 december 2008

26 going on 76.

Några tecken på att man börjar bli gammal (i alla fall mentalt):

* Man använder ordet sköte om sitt könsorgan.
* Man går till affären för att man blir så vansinnigt sugen på engelsk konfekt.
* Man njuter vid tanken på att man ska se Mamma Mia! under dagen.
* När man är ute och dricker öl och lite kokett säger "oj haha... vi är nog äldst här" och sedan tittar sig omkring upptäcker att man är äldst.
* Under gårdagen gjorde man två jularrangemang samt torkade två plåtar citrusfrukt i ugnen för fler arrangemang.

Andra saker som borde intressera mig:
* Bridgeblandning
* Hemanent samt blåtonat hår
* En knähund i stil med bichon frisé
* Stickning alt. virkning
* Kaffe med dopp

12 kommentarer:

Anonym sa...

Just bridgeblandningen föll jag för förra helgen och blev fint pikad för det. Långkalsongerna jag har är det ju också lite tant över (men som förmildrande omständighet bor jag ju i norra norrland). Min kommentar häromdagen när sambon undrade om han kunde kasta en f.d. syltburk: "Nej! Det är ju min bästa bärplockarhink!" är nog ändå mest tantig...

Josefine sa...

min bästa bärplockarhink....hahahaha...

Linda K sa...

hahaha nu känner JAG mig uråldrig ;D

Anonym sa...

bridgeblandning och kaffe med dopp is the shit!

Anonym sa...

Nästa vecka kan jag inte gå eftersom jag jobbar kväll, men veckan därpå, då är jag redo att skydda dig!

Åsa sa...

Bridgeblandning - hmm
Det finns bara en orsak till att vara sugen på det...
;-)
Eller?

Åsa sa...

Nä, fy vilken tröttsam kärring jag låter som.
Skippa min förra kommentar.

Anonym sa...

Du är så fantastisk! Och vet du vad, din kommentar om vem du är på min blogg förra veckan är så bra att jag dör en smula. Ohihihi. Alldeles perfekt liksom. och i kombination med detta inlägg. Cannot be better! Ska jag trösta dig lite så kan jag ju berätta att jag är 20 och vissa av de där grejerna händer mig med.. suck.

Anonym sa...

Bridgeblandning. Du sa det. DET ska jag börja med. Äntligen ska jag bete mig som en tant! ;-)

Anonym sa...

Har precis gjort en tantgrej. Skulle köpa glass och kommer hem med den tantigaste av tantiga glassar: Punsch Russin!

Josefine sa...

åsa: okej.. haha

kajsa: oj tack! vad fin du är.

maria: ja du det ska faktiskt jag också. jag gillar att vara tant egentligen. har varit det sen 12-årsåldern ungefär tror jag!

Lillagrå: ja det gäller ju att bejaka sin inneboende tant!

Caravaggio sa...

Engelsk kofekt verkar spännande. Kan man datera nån speciell ålder när man börjar gilla det? Ungefär som att Skotte generellt sett kommer till en runt 23.