onsdag 10 december 2008

Love cat.

Jag drabbades just av ett enormt kattsug.

Jag kunde plågsamt tydligt föreställa mig en katt som gick genom köket på väg till soffan. Jag vansinnessaknar att ha djur (hur kan du ta det ifrån mig M? jag har ju alltid haft djur?). Jag vill inte ha en innekatt. Jag vill ha en gå vart du vill-katt. Please M. Kan vi ha katt så springer du upp och ner och släpper in henne/honom så fort hon/han vill? Jag vill det. Jag vill. Jag vill. Jag vill.

Vi såg The Visitor häromdagen. Tyckte väldigt mycket om den. Skönt med ett slut som inte är fixt och färdigt. Richard Jenkins är en helt formidabel skådespelare. Han var underbar i Six feet under och gjorde en fantastisk rollprestation i Stepbrothers också(skojade bara). I alla fall i filmen fanns en hund som hette Mr Sprinkles. Så vi (jag) bestämde att en framtida katt ska heta Herr/Fru Strössel. Okej. När kommer katten då?

Uppdatering: nu har jag funderat. Ska inte vara några problem att ha katt här. Det går att lösa. På alla plan. Vi får köra omröstning. Jag får fråga Lilla S om hon vill ha en katt (eh ja det kommer hon vilja) sen röstar vi. Det blir 2 mot 1. Yes. Jag har vunnit innan jag ens börjat.

Ikväll: Övertalningsfest!

Uppdatering II Titta jag hittade Fru Strössel på blocket!
Uppdatering III: Jag har tänkt lite. JAG kan springa och släppa in henne och släppa ut henne alla gånger. Jag lovar.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att du ska ha en liten Strössel att gosa med samt som hjälper dig att hålla råttorna på avstånd!

Josefine sa...

ja just! råttorna. dem får jag inte glömma att påtala. det finns massor med råttor i majorna. inte i vår lägenhet. men det gäller ju att vara förutseende!

Daniel sa...

Härligt det sku vara med en kissemiss!
Förstår din längtan!

Rosa Hemmet sa...

Haha ja du jag blev lite full i skratt när jag läste om kattsuget! Du får helt väl helt enkelt övertala honom om att råttorna snart invaderar eran lägenhet oxå, för grannarna på bottenplan har fullt av dem. Kanske ni kan hyra ut katten som råttsanerare ibland? Förstå ni kan tjäna pengar i massor på denna katt! ;)

Tinalinatiny sa...

Åh, en sådan liten sötnos, lilla fru Strössel. Jag hejar på dig, hoppas du vinner kampen.

Anonym sa...

åh, du ser väl hur fru strössel bara tittar och SUKTAR efter att få bo hos dej. det argumentet borde väl alla gånger gå hem hos m?

alla hem borde ha lite kattströssel ju.

Anonym sa...

Klart ni ska ha katt. Katter är ju finfina sällskapet. Vi har fyra.
Kanske inte optimalt med fyra, men har man två katter och så blir man sambo med någon som också har två katter blir det ju liksom, ja, fyra...

mikebike sa...

jag kanske ger med mig... om jag får döpa skrället till herr rövströssel :)

Josefine sa...

Daniel: ja det är så mysigt med katt.

Rosa hemmet: haha.. ja det hade han också blivit när han läste inlägget på jobbet. sen kom han hem och det blev blodigt allvar.

Tinalinatiny: ja det gör jag också. det går framåt här. det gör det! tack för ditt stöd.

miri: exakt min åsikt. klart att man ska ha katt om man nu KAN ha katt. vi kan. alltså ska vi ha katt. barn behöver ha en fin katt att ta hand om. jag behöver lite kattkärlek. m smälte lite när han tittade på bilder. jag har gått igenom x antal bilder på kattehem samt blocket nu. jag känner att jag snart har det som i en liten ask...

Lilla grå: åh jösses! fyra katter. fyra gånger så mycket glädje! jag vill ju i alla fall bara ha en katt. borde också funka som argument.

mikebike: visst. gör det. men för mig blir det bara fru strössel. den lille missen kommer ändå att höra kärleken i din röst. som du kanske minns har jag sett dig med djur och vet att du är EXAKT lika blödig som jag.

Anonym sa...

Klart att du ska ha en Fru Strössel!

Anonym sa...

Haha!
Klart du ska ha en kissmiss. :P

Josefine sa...

annlouise och kajsa: känns skönt med det här stödet! :)