måndag 29 december 2008

Film igen.

Paranoid park var mycket bra. Dialogen var makalöst välskriven.

Det händer inte så mycket just nu. Vi ser film. Jag läser bok. Jag tänker (nästan) bara snälla tankar - det beror nog ganska mycket på att jag bara hänger med människor jag gillar samt inte läser så mycket på nätet.

Jag tänkte tanken att åka in till stan för att köpa lite tråksaker (foundation) men slog genast bort den och kör en bok-i-soffan-dag till. Till sällskap har jag en 4-åring som "måste ta med Ryssland nu för vi har faktiskt lite bråttom till Danmark och Danmark ligger i mitt rum" (detta beror på att den lille katten ligger här och sover och S försöker med alla tricks för att väcka honom och få kånka iväg med honom igen). Vi har även ännu en gång gått igenom hur kattungarna egentligen kom ut ur sin mamma. Så vi har lite biologilektion här idag. Det gäller att hålla sitt intellekt knivvasst alltid.

Jag fick förresten en fantastisk liten fotobok av min working man (haha... hans ledighet är över). Kolla in hela konstprojektet här: Little People in the City.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åååå, dessa ladda-batteriernadagarna behövs. Ska kolla upp filmen!