måndag 8 december 2008

Köpenhamn

Blodsockerfall = panikmat på Strøget.
Americano. Danskar kan inte göra kaffe. Alls.
Löööööööve.
Skräckfilmshotellet.
Väntar på M (som vanligt)
M i badkaret med elefantduschen.
Väntar fortfarande.
Ett glas vin i sängen när vi läser guider.
Skräckfilmshotellet igen.
M provar kläder
provar fortfarande.
Väntar på M som är i provrummet (fortfarande)
Äter väldigt bra och plånbokssnäll trerätters på Chit chat.
Förrätt (tatar av färskt rökt lax med äpple,
gurka, rom, fänkål och citronolja).
Varmrätt (marinerad grillad tonfisk med glaserad
lök, sparris, aioli och sallad).
Dessert (vit choklad- och apelsincrème på kokosbotten
med äppelsorbet och hallonsås).
Fin karusell på Tivoli.
Häst
Glögg
Dry martini
Margarita
David Brent-posen och nya nattlinnet.
Frukostbuffé.
Älskar det innerligt.
HC på sin egen boulevard.
Glyptoteket.
Kitsch bitch (hittar snygg kökslampa. inga pengar. sorg).
Vill ha påfågelklänningen på Urban Oufitters (inga pengar kvar. mer sorg).
Trött. Väntar på M som kollar kläder.
Rundetårn med observatorium.
Möbelutställningen på Rundetårn. Vill ha nästan allt.
Äter godaste mackan (kanske någonsin)
Salonen i Pisserenden.
Avslutar helgen med en öl på Rizraz. Hade vi varit
hungriga hade vi ätit av deras maffiga buffé.

Slutet gott. Allting gott.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag scrollat upp och ner flera gånger. Och det beror inte på att jag är förvirrad (vilket jag egentligen är) utan för att det är så jädrans bra! Dina bilder och hur du uttrycker dig är bara så klockrent.

Josefine sa...

Ann-Louise: Åh... tack så hemskt mycket! Det blir jag jättejätteglad för när det kommer från dig.

Anonym sa...

åh vad många härliga bilder!

och jag måste säga att jag älskar ditt ansikte! puss på dig miss muffin!

Josefine sa...

oj. tack anna! jag rodnar lite när jag läser. blir helt varm och glad för komplimangen. puss på dig pyttis

Anonym sa...

Ååååå, Tusen tusen TACK för att jag fått "föla med" på din Köpenhamnresa. Hur mysigt som helst, ju. Vad bra du är på att plåta :-)

Anonym sa...

Sv: haha ja om man får matkoma efter två mackor ska man nog se till att äta lite mer! =)

kram på dig

Anonym sa...

vilken härlig helg du verjar haft!

Anonym sa...

Bra! Nu finns det ingen återvändo:)
Men det är ju först nästa onsdag (jag jobbar imorgon kväll), så vi kan ju bestämma senare var och när vi ska ses! Men det är jättekul att du vill hänga på!