torsdag 4 december 2008

Förvirrat nattsamtal.

M och jag gick och lade oss sent i natt. Vi pratade en stund.. eller M pratade och jag försökte lyssna. Jag sa att jag skulle fixa frukost på morgonen - att vi kunde bestämma det. Någonstans där slumrade jag till. M pratade på om någonting, det var troligtvis frukosten och julkalendern vi tänkte titta på till morgonkaffet. Jag funderar ut det mest logiska svaret men problemet är att jag är i det där gränslandet mellan sömn och vaken. Så jag säger:

Kom in i skötet och du ska få stöd.

Va?
säger M

Ehh... kom in i... nä nu blev det nog fel. Vad sa jag?

Kom in i skötet sa du.

Jaha. Du förstår att jag sov väl?

Sen blev det svart.
Ett vackert samtal mellan två älskande.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha, ha... det är ju både roligt och läskigt när sånt där händer. De mest sjuka grejerna kan ju komma ur munnen då! Uppenbarligen...

Josefine sa...

ja och det verkar ju så tydligt och klart just precis när jag säger det och sen vaknar man och fattar inte vad man håller på med.

egarcia sa...

Haha, det där känner man igen, jag brukar prata om elefanter i byrålådan och små gula ägg =)

Anonym sa...

*gulligt*