tisdag 16 mars 2010

Trött och seg. Seg och trött.

Vi verkar ha hamnat i något slags tröttkoma igen. På kvällarna somnar jag bara jag blundar. Denna förmåga som jag längtat efter sedan jag började få svårt att somna på högstadiet. Nu är den mer en förbannelse. Vill inte somna utan att kvällen innehållt.. något. Något mer än bara sitta i soffan och stirra in i tv:n utan att riktigt förstå vad som händer där i rutan. Var nyss ute och promenerade. Inte ens det hjälpte. Jag kokar ägg nu och ska göra någon sorts sallad innan jag ska iväg och träna. Men idag är det nog ingenting som kan mota den här tröttheten ur min kropp. Den är bara seg idag. Och har så varit sen jag öppnade ögonen tidigt (för tidigt) imorse.

Snart ger den nog med sig, den här tröttheten, den här gången också. Men väntan är lång.

3 kommentarer:

snellie sa...

Är det bristen på solsken eller är det en till bebis som kommer? wawawi! ;)
Tack för att du får mig att må lite bättre. kramar

Tinalinatiny sa...

Känner igen mig i den där tröttkoman. Jag bara jobbar, äter & sover känns det som..

Jag tänkte testa rosenrot, det ska ju vara toppen säger dom, så jag hoppas på underverk! :)

Josefine sa...

snellie: haha.. ja det är våren tror jag - blir så våldsamt trött vid den här tiden varenda år. så ingen bebbe i sikte! Och.. det är så lite så! Kram

tinalinatiny: Ja herre gud. Jag med. Inte jobbar dock. Men tar hand om bebis, äter, sover. Jag har provat rosenrot. Det var något år sen (också vid den här tiden) och jag tyckte att det hjälpte lite faktiskt!