torsdag 29 oktober 2009

Födelsedag.

På söndag fyller the love of my life år. 33 blir det minsann.
Han önskar sig ett par långkalsonger i molntyg. Ja. Var hittar man det? Den frågan kan man verkligen ställa sig. Jag vet att det finns ett par på Bangatan ovanför oss. Men de är i storlek 110. Då tyckte M att jag kunde gå dit och be att få ett par uppsydda åt honom. Det tycker jag är lite sent påtänkt så här några dagar innan. Men det kanske är någon som vet var man får tag på ett par tights i turkost tyg med vita moln på med vita muddar? I storlek: till en fullvuxen man. Jag tycker att det låter som en nästan lika jobbig önskan att tillfredsställa som när lilla S:et berättade vad hon ville ha för halsduk. Jag sa att hon fick välja vad hon ville. Då ville hon ha en "guldig med hästar på". Det blev en randig.

11 kommentarer:

Nostalgia sa...

det kanske finns sånt tyg.. så du kan SY ett par ;)

Ron Obvious sa...

Molntyg?! Låter synnerligen homosexuellt. (Not that there's anything wrong with it)

Sofia sa...

:) Jonas Gardell skanderade vid något tillfälle "Ta på dig elefantbyxorna och va som folk!" Låter uppfriskande tycker jag, med moln!

Josefine sa...

nostalgia: haha.. det tror jag inte! jag är HELT värdelös på att sy. eventuellt sämst i världen.. :)

Ron Obvious: hahaha.. Hmm.. det har jag inte tänkt på. Är det många homosexuella som gillar molntyg? hoppas han inte döljer något för mig och att det här är det subtila sättet han försöker berätta det för mig på.

sofia: ja det tycker jag med! men det verkar svårt att få tag på till söndag. han har även önskat ett par med robotar på.. som de där små robotbrallorna i bebisstorlek som finns på lindex.. inte heller lätt att hitta. :)

tessan sa...

ME&I kanske? de är ju stora på molnen.

LindaoEbba sa...

Oj. Tror du ska sluta fråga vad de vill ha och köpa vad de behöver.

Polly Pretty Pants sa...

http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=2946

Hon jobbar med mycket molntyg...Kanske fjäska & sy upp...de kommer ju ej att bli i tid men...

Själv har jag en molnklänning därifrån & den är helt ljuuuvlig!
http://pollyprettypants.blogs.se/2008/07/02/aentligen-haer-4392479/

Margherita sa...

kolla tradera. där brukar man hitta allt man söker.

Sassy sa...

Du kanske får sy ett par själv?

Ja, han är så bra Niklas. Han är så glad över att ha ett jobb och en inkomst igen, det var nog därför han köpte jackan till mig.

Nästa vecka blir jättebra, då har säkert min hosta gått över också, jag vill ju inte smitta ner er. Och öl? JA!

kram

Tinalinatiny sa...

Jag förstår helt klart hur han tänker, jag skulle också gärna strosa runt i ett par långkallingar/tights med molntyg. Säg till om du hittar några!

Josefine sa...

tessan: det får jag kolla!

lindaoebbe: haha.. ja kanske. men när det vankas födelsedag vill jag gärna köpa något de önskar sig.

pollyprettypants: tack för tipset! där var jättemånga fina saker. om inte annat så till de två barnen i familjen.

margherita: ja där finns ju till och med saker man inte ens visste att de fanns!

sassy: haha.. hade du sett mig med nål och tråd så hade du förstått att det är som att smälla av en atombomb eller något.. då blir det öl snart. och promenad! ja! kram

tinalinatiny: ja jag förstår också det! det var ett par väldigt fina tights/långkalsonger vi såg. han ska nog få ett par molniga nån gång. och då ska jag berätta hur jag fick tag på dem (om jag nu lyckas med det)!