fredag 16 oktober 2009

Lilla Ärtan har flyttat ut ur magen och in till oss!




(Första gången S:et får se sin syster)
Ja nu har vi varit hemma i några dagar. Det känns fantastiskt att ha fått hem sin bebis som är alldeles alldeles underbar.
Vi är inne i bubblan nu så det blir lite få inlägg de närmsta dagarna. Vi lär känna vår lilla ärta och tittar på henne och tycker precis som alla andra nyförälskade föräldrar att (nästan) allt hon gör är bedårande.

Tusen Tack för kommentarerna på senaste inlägget som till min stora glädje blev sista innan Ärtan kom till jorden!

39 kommentarer:

Knas och kalas sa...

Grattis och välkommen till världen lilla Ärtan. Hon är fiiiin!

Medelklassman sa...

Men är det möjligt att vara en sötare bäbis? Jag säger: Nej. Och då vet ni säkert redan att jag inte är den där inställsamme fan som säger så om alla bäbisar.

Ärtan = söt som socker.

Ta hand om er nu och lägg ner bloggandet (ett tag). You rock, all 4.

Linda sa...

Vilken fantastisk liten body lillskrollan har (det är plagget som åsyftas)! Och innerliga gratulationer!

LindaoEbba sa...

Välkommen till världen lilla Ärtan!

Alex sa...

Jamen det var väl på tiden! Att hon dök upp efter förra inlägget alltså! Grattis! Och välkommen till världen Ärtan!

Anonym sa...

Så fin hon är! Grattis ännu en gång! :-)

Åsa sa...

Håller med 30+!

Sofia sa...

Grattis till fina lilla skruttet!!

Jenny sa...

Sicken liten sötis. Som en liten docka. Grattis igen!

Nemo sa...

Hon är tööööööt... jättesnuttig.

*gos-i-gos*

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Åh! Heeeelt bedåååårande söt! Välkomna hem!

Får allt en liten tår i ögat. Nä, det är är nog fasiken två. :P

Det är bara så fiiiint. Minns det som igår. :) Stor kram på er! :)

- sa...

grattis

Sassy sa...

Åh, vilken bedårande liten Ärta som ploppade ur dig!

Massa kramar!

snellie sa...

Vilken jättefin liten ärta ni har fått.
Många grattis från mig som har förlossningen framför mig.

Fredrik sa...

Hurra. Världen behöver fina barn. Och fina föräldrar.

jonna sa...

det var mig en liten en. har min unge också varit så liten? det kan jag omöjligt tro.
stort grattis!

Tinalinatiny sa...

Åhh! Nu börjar jag nästan gråta här.. Så otroligt söt hon är. Det där gjorde ni jävligt bra måste jag säga! :)

Hoppas hela familjen mår toppen!

Anonym sa...

Grattis till en vacker dotter! :)

Fredrik sa...

Grattis till lilla ärtan!

Anne sa...

Stoooort grattis! Hon är jättefin! Det finaste är nästan S:ets min av oförställd barnslig förtjusning.

Anonym sa...

ett grattis på din blogg med är väl ett måste. Väntar bara på att få höra hur M hade det jobbigast under förlossningen.... Grattis till er alla!

Joanna sa...

men åh lilla ärtan!
så fin så fin, mitt varmaste och hjärtligaste grattis (och skönt med bäbis på utsidan och inte på insidan av magen).

Pernilla sa...

Alldeles bedårande. Grattis!

Isabelle sa...

Å, grattis! Jag har varit inne på din blogg varje dag den senast tiden och längtat efter ett nytt blogg inlägg. Vilken underbart tuff tjeja ni fått!

Erik F sa...

Ah! Ett vackert litet A-barn.

Stort Grattis!

Anonym sa...

aaaaawwww... man får ju en tår i ögat efter att ha följt Mikes blogg i några år... vilken söt! Stort grattis till hela familjen och en big high five till dig som tydligen gjorde hela jobbet där. Kjell Erik Ståhl skulle säga: "Katching"! (tror jag. Bra jobbat!)

Madde sa...

Åh va fina ni är allihop, framförallt ärtan!

LillaGrå sa...

Men ååååå så fin. Nu blev jag tårögd.
Grattis igen till det underbaraste.

Sophie sa...

Grattis GRATTIS! Hon ser så fin ut! (Ärtan kallar jag f.ö min lilla Elsie för oxå :)

miri sa...

ååå, grattis till den finaste lilla ärtan i världen.

kram!

Tinalinatiny sa...

Tintin var ett utomordentligt namnval! Hur fint som helst.
När jag var liten önskade jag alltid att jag hette Tintin istället för Tina, så hon kommer nog bli mäkta nöjd med sitt namn :)

Thomas sa...

Gött i Mulle! Grattis igen!

Lillräven sa...

Ameh guuud vad mysigt!! Grattis till er alla, välkommen Ärtan! Längtar tills det är vår tur. Snart så.

egarcia sa...

Jättestort grattis. Väldigt fint namn ni valde också, coolt och annorlunda! I like! Ta hand om varandra och tänk inte på bloggen just nu, både den och läsarna finns ju kvar sen =)

Krib sa...

Otroligt kul! Grattis!

Flisa sa...

Stort grattis!

Nilla sa...

Congrats! Söt en onge det där! Nåt annat namn än Ärtan på gång? =)

Anna sa...

GRATTIS! Njut nu! :)

deltidsharmonisk sa...

Grattis! Och välkommen till vuxendomen.