torsdag 29 oktober 2009

Snälla bebin.

Tintin har sovit i stort sett hela förmiddagen.
Jag har hunnit:
blogga
äta frukost
skicka ett mail till fina Lillagrå
duscha
sminka mig
måla naglarna
läsa bloggar
läsa tidningen
ta på mig kläder man även kan vara ute bland folk i
(och vila lite)

Jag räknar med att det snart kommer att regna bajs över oss i form av vakna nätter, skrikiga dagar och ca. noll vila så jag njuter av den här förmiddagen och dagen.

Nu har lilla fisen ätit och somnat om så nu ska jag äta lunch. In silence. Hallelujah!

4 kommentarer:

LillaGrå sa...

Så härligt det låter!

Sen är det ju inte säkert att det behöver bli vaknätter och liknande i någon större omfattning. Hon kanske är, och kommer att förbli, ett väldigt nöjt barn helt enkelt!

Vi ska också njuta lite nu när V sover. The Office-party mitt på dan. Sedan frissan! Men först: Kolla mailen!

mikebike sa...

Ja, se till att hon är rejält utvilad när jag kommer hem från jobbet så att hon orkar vara uppe hela natten :) pöss!

Jo tjena sa...

Åh gud vad härligt det låter =)

Josefine sa...

lillagrå: ja vi hoppas på det! annars får man väl bara se det här som en chans att ta det lugnt i början i alla fall! the office party låter som en helt underbar grej. the office, extras och curb your enthusiasm är mina och m:s gemensamma älsklingskomediserier.

mikebike: haha.. ja hon slocknade ju i alla fall så det var ju lugnt ändå! puss

jo tjena: ja det är det verkligen! jag kan starkt rekommendera att ha en liten bebis. man kan ha dem på bröstet som en liten kamin när man ska vila på eftermiddagen. sen när de skriker kan man låta nån annan hålla lite! :)