söndag 4 oktober 2009

Nä, inte idag heller.

Jag har bara varit på Sjöfartsmuséet.
Jag har nu inlett övertalningskampanj "Skaffa akvarium".
Det bör inte ta alltför lång tid att vinna den kampen. Men det får vänta lite. Tänkte föda bebis först. M är inte en speciellt smart heller. Han berättar för S:et att jag vill ha akvarium. Vad tror han att hon ska säga? "Nej, J, inte akvarium, det blir så mycket jobb för dig... så stort ansvar". Don't think so. Om det är någon man ska ha med på sin sida i skaffa husdjurs-frågor så är det barn.

6 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Attans, jag var ju nästan säker nu. Trodde jag, haha.

Klart att ni ska ha akvarium! Det är ju superfint & rogivande, typ. Kan kanske behövas i småbarnsvardagen sen :)

Josefine sa...

ja jag undrar hur lång tid det här ska ta (lååååååååång känns det som). Ja det är verkligen trevligt med akvarium. Skulle gärna ha ett i vardagsrummet! :)

Honey sa...

för att inte tala om hur kul ryssland kommer tycka att det är med akvarium! :)

Anonym sa...

Vi har akvarium, det är inte så mycket jobb med det som många tror.
Åtminstonde när man äntligen lyckats få en bra balans i vattnet.
Första tiden odlade vi mer alger än nått annat om man säger så....
Vi frågade om råd på akvarielagret inne i Sthlm om vad man kunde göra för att få bukt med algerna.
Till svar fick vi, ja vi människor är ju mycket bättre på att odla alger än fiskar.
Men det är bara att ha tålamod, byta lite vatten när man gör rent och"damsuga" botten från fiskbajs.
Då får man till sist en bra balans i vattnet och det är klart och fint året om :D
/Mia

LindaochEbba sa...

Akvarium är inte så pyssligt. Skaffa ett stort (över 100 liter) så blir det mindre stök! Lättare att få balans i ett större akvarium faktiskt.

dodel sa...

håller med föregående talare. fiskar måste vara världens enklaste husdjur. det gör inte ens nåt om man inte matar varje dag. och ju större desto bättre. jag har ett på 375 liter där jag inte behövt skrapa alger på flera månader.

bara man inte gör misstaget att rengöra *hela* akvariet. typ, ta ur allt grus, osv. *då* får man algproblem.

bara byt hälften av vattnet varje eller varannan vecka och kanske skrapa lite alger. mer behövs inte.

plus att barn älskar akvarier. :)