onsdag 7 oktober 2009

Nya boklån.

Jag har varit på biblioteket och lånat:
Liv Strömqvist
Hundra procent fett, Åsa Grennvall Det känns som hundra år, Anneli Furmark Jamen förlåt då, Simon Gärdenfors Turist.

Men viktigast av allt:
Ny ljudbok till lilla S:et. Hon har lyssnat på Viveca Sundvalls (Lärn) Mimmi-berättelser nu ett tag och älskar dem (precis som jag gjorde när jag var liten) men nu är det dags för något annat.


Det blev Jo Nesbøs Doktor Proktors pruttpulver.
Det kan inte gå fel med den boken.
Vi är en väldigt simpel familj.
Humorn är på ungefär samma nivå hos samtliga i det här hushållet.
(Sen låter det på recensionen som att det kan vara en bra berättelse i övrigt också. Vi får se.)

5 kommentarer:

Anne sa...

Älskade också Mimmi som barn, och läste om Mimmis bok på kul för något år sedan. Den ger något till en som vuxen också, vilket jag tycker är ett kännetecken på en bra barnbok.
Och det där med låg humortröskel, här har du en som tycker att bland det roligaste som finns är att byta ut ord i filmtitlar mot bajs. Pröva Harry Potter-titlarna ska du se.

Josefine sa...

Åh, jag borde egentligen låna böckerna och läsa den själv med. Nu har vi bara haft dem på ljudbok så jag har inte hört hela nu. Haha.. ska testa Harry Potter-grejen. Bajs funkar alltid här!

Anonym sa...

Visste faktiskt inte att Jo Nesbö skrev barn böcker, dock så tycker jag väldigt mycket om hans deckare om Harry Hole. Riktigt bra. Du gillar väl inte deckare men dom är iallafall riktigt bra. Prova?!....

Johan I Majorna

Josefine sa...

johan i majorna: nej, jag visste inte heller det förrän jag hittade den här skivan på bibblan vid chapmans. den blev uppskattad i alla fall! jag har inte läst så där överdrivet många deckare men gör det gärna om det är bra. så tack för tipset! ska jag absolut kolla.

Anonym sa...

Ja, kolla upp det, dom är iofs fristående men börja från början, tror att det är 7 böcker i serien hittils, har själv inte lästa alla men tror att det vore bäst att börja i rätt ända ;-))

Johan I Majorna