torsdag 5 november 2009

Barn och deras intressen.

Anledningen till att S:et ville att jag skulle tala om ifall det var en bajsblöja under gårdagen var så klart att hon ville ta en titt. Något hon gjort i stort sett varje gång det varit en sådan på gång. Några gånger har hon missat och då kommit inrusandes och frågat var jag gjort av blöjan. I soppåsen är det ganska självklara svaret. Då har hon undrat VILKEN blöja det är. Första gången svarade jag idiotiskt nog "ja det är ju den som ligger överst". Sen blev det tyst och jag fortsatte ta hand om den minsta. Så vänder jag mig om för att se vad S:et gör. Då har hon öppnat påsen, letat upp blöjan och inspekterar innehållet. Det skulle jag vilja kalla ett sjukligt stort intresse för avföring. Kanske blir hon inte kajboj i framtiden utan proktolog. Vi får se.

4 kommentarer:

Medelklassman sa...

En ypperlig anekdot att ta fram när första pojkvännen vågat sig innanför ytterdörren.

Tinalinatiny sa...

Aa, herregud så roligt! Vilken härlig ålder det är, den där kiss-&-bajs-åldern :D

LillaGrå sa...

Lär henne ordet proktolog och säg att hon ska svara det när någon undrar vad hon ska bli när hon blir stor.

Josefine sa...

30+: ja, det är en bra idé!

tinalinatiny: haha.. ja hon verkar vara i en never-ending kissochbajs-ålder. Inte mig emot. Jag tycker också att det är kul! :)

Lillagrå: hahaha.. jättebra idé! och skulle jag förklara för henne vad det är kanske hon själv tycker att det är något att fundera på inför framtiden!