onsdag 4 november 2009

Samtal på kvällen.

Jag går igenom S:ets sovrum när jag ska byta blöja på Tintin.

J - Jag ska bara byta blöja på henne...
S - Okej.. säg till om hon bajsat.
J - Ja. Men hon bajsade väl ganska mycket innan (när M bytte i S:ets närvaro)
S - Ja väldigt mycket..
J - Ja hon har nog bara kissat nu..
S - Mmm... Men säg till om hon bajsat i alla fall!
*en kort stunds tystnad*
S - Hos mamma har vi fyra paket chokladpudding...
J - Okej..
S - Säg till om Tintin bajsat.
J - Absolut.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hahaha...kan inte sluta skratta!!! Varför detta intresse för bajs? och varför behöver hon tala om att jag har fyra paket chokladpudding hemma?

Anonym sa...

Hon är ju för go. Hör inte till detta inlägg men måste tipsa om detta som rör det där med rosa och blått till barn
http://imaginingourselves.imow.org/pb/Story.aspx?id=1018&lang=1&g=0
Linda

LillaGrå sa...

Hon är rolig! Undrar om funderingarna kring bajs och chokladpudding är associerade till varandra?

Anna sa...

Klart att man kan tänka på chokladpudding när man ser bajs. Konsistensen och färgen är ju nästan likadan. S:et är en klipsk liten tjej!

Medelklassman sa...

Själv äter jag inte längre chokladpudding. Eller mousse. Eller liknande. Inte sedan jag började byta blöjor. Nu var det ett tag sedan vi höll på med det men jag ska nog låta det gå några år (cirka 24) innan jag smakar på chokladpudding igen.

Josefine sa...

dorro: nä, det är ett ganska stort intresse får man säga. haha.. hon blev väl sugen på lite chokladpudding när hon tänkte på bajs. inte äckelmagad på minst vis.

linda: tack för tipset! väldigt bra!

lillagrå: jag misstänker det... :)

anna: jo, det kan man ju. men det är lite äckligt tycker jag. men så är hon bara 5. :)

30+: ja, chokladpudding kan man nog klara sig utan ett tag framöver. kan säga att jag heller aldrig komma att prova "memma" igen heller. inte efter tintins första nummer 2-blöja.

jonna sa...

jag har ätit både memma och chokladpudding sedan jag trädde in blöjornas land. är det alltså bara jag och en eller annan femåring som inte har några problem med det? bör jag söka hjälp?

Fredrik sa...

Charmig unge!

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra