onsdag 18 november 2009

Födelsedag.

Imorse blev det frukost hemma med små parasoll i frallorna, sugrör till juicen och ballonger på stolen. S:et var i vanlig ordning helt och hållet blasé inför sakerna som fanns i paketen och var mer uppe i det att slita av pappret på nästa. "Jaha, tack fin.. nästa!" var reaktionen på allt. Sen kom gitarren till sist. Den blev hon glad för i en sekund och sen "men jaha.. jag trodde att det var pil och båge". Jaja. Efter några sekunders eftertanke var hon glad igen och ville genast dra igång sin enmansorkester. Och det fick hon till sin glädje. I två sekunder. Sen var den glädjen slut.

Sen sa hon att hon ville ha en fiol. Vi förklarade att nu har du ju ett instrument här så då är det ju kul för mamma om du får ett där också. "Önska dig fiol av henne!".

Då tyckte vi att vi var fiffiga. Undrar om modern kommer känna samma. Inte säkert. Inte säkert alls.

8 kommentarer:

Sofia sa...

Om S:et tröttnar så verkar ju M inte helt ointresserad att dömma av bilden :)

Medelklassman sa...

Oooh, that's evil.

Fredrik sa...

M är inte så lite lik Gregory House på bilden!
http://images.fanpop.com/images/image_uploads/House-house-md-35138_450_598.jpg

Unknown sa...

Ojojoj, sätt inte griller i huvudet på henne tack. Fiol!! Det är ju nästan det värsta. Mina stackars öron kommer ramla av. Hon har inte sagt ett ljud om fiol här så jag hoppas att hon inte kommer på att önska sig det. För en ljudallergiker som jag blir det rena tortyren.

/mamman

Timjan & Akleja sa...

Hahaha, juste... :)

Tinalinatiny sa...

Haha, en fiol av alla jädra instrument? Jag spelade fiol under en kort tid när jag var liten, höll på att ta livet av min kära familj.. :)

Anonym sa...

Bara blockflöjt är värre än fiol :)

Anna sa...

MOAHAHAHHAAAA :D