tisdag 3 november 2009

Vad är det här?

Det som ligger närmst till hands att tro är naturligtvis att det är en konstinstallation.

Tyvärr är fallet inte så. Nej. Det är BVC:s idé om hur en bra liten lekyta ser ut. Jag tycker att det ser högst makabert ut samt som en BAKTERIEHÄRD jag inte vill att någon ska behöva vistas i.

För Lilla S:et skulle det dock inte vara något problem. Det är inte det när man:
1. Inte drar sig för att slicka på saker man hittar på marken (ute som inne)
2. Slickade på en klädställning inne på H&M för några veckor sedan
3. Gärna äter tuggummin man tappat på vilket golv/mark som helst - varför slänga något som fortfarande fungerar?
4. En gång slickade på en stång på en spårvagn (det betyder att hon aldrig mer kan bli sjuk)

10 kommentarer:

egarcia sa...

Eeeh?? Va makabert det ser ut...

Medelklassman sa...

Ja det där är så sant. Med de små bäbisarna lackar man ur om en bil kör förbi 100 meter bort. "Hallå! Avgaser! Bäbis! Avbryt!"

Men sen luttras man.

"Nej, spotta UT hundbajsen."

Julia sa...

BVC Majorna gissar jag? Har också kikat på den där udda skapelsen som kallas "barnbassängen" av någon udda anledning.

Tinalinatiny sa...

Ja, jag håller helt klart med. Det ser verkligen inte ut som en lekyta iaf.. Hum.

Nostalgia sa...

fast.. jag tycker inte det är makabert? :o såndär hade de på öppna förskolan jag gick på med mina ungar.. en rund skumgummibassäng, däre la man de minsta bebisarna o så satt man bredvid o hängde med ena armen över kanten o pratade med de andra mammorna. sern kom storasyskonen i 190 o hoppade i och alla mammorna vblev skitarga, så blev det grin o skrik o hysteriskt..
ja, kanske lite makabert.

men bakterier.. det får man ju helt enkelt vänja sig vid.

LillaGrå sa...

Vad är den där konstruktionen gjord av? Tyg? Tvättas hur ofta? Nja, jag skulle vara skeptisk.

Fräscht med slick på spårvagn. Ungefär som när I var liten och slickade och sög på handtagen till kundvagnarna när hon satt däri, eller stod och åkte. Väry najs. Men det är ju lite sådär som 30+ skriver, man härdas. Barnen härdas.

Josefine sa...

egarcia: haha.. ja det tycker jag med. en bassäng med döda bebisar.

30+: hahaha..ja herre gud. man bara vänjer sig vid allt. s:et har aldrig blivit sjuk av något hon stoppat i munnen heller. det är nog mer när de nyser varandra i ansiktet på dagis som det händer.

julia: ja precis. barnbassängen.. hahaha.. ja de är för roliga!

tinalinatiny: nä det gör inte det..

nostalgia: haha.. nä, det ligger väl i the eye of the beholder så att säga. bakterier är jag inte rädd för egentligen. den bara ser så sjukt ofräsch ut när man ser den på nära håll.

lillagrå: ja nån sorts tyg. jag skulle aldirg i livet lägga mig där själv i alla fall... haha... kundvagnen. jäklar vad äckligt. barn har ingen känsla alls för vad som är fräscht/ofräscht. alla ytor man kan slicka på SKA man slicka på.

Anonym sa...

Har Ni köpt hund???

Är dockorna de nyaste innom tuggben?

En handduk bör funka lika bra.... ;-)

Johan I Majorna

jonna sa...

barnbassängen är the shit när man bara vill sitta ner och dricka en kopp kaffe med en bunt andra människor man inte har något gemensamt med förutom att alla är föräldrar till ungefär lika gamla barn, barn som är i den där åldern då de kan sitta men ändå inte och bara håller på och tippar åt alla håll hela tiden.

min unge brukar för övrigt slicka/bita på den där gummiaktiga listen runt fönstren på spårvagnen, samt på "karmen" som sitter runt sätena, den som en gång i tiden varit beige/grå men nu är brun av smuts.
de få gånger hon går med på att sitta i kundvagnen brukar hon suga på den där grejen som man sticker in i nästa vagn för att låsa fast den och få tillbaka sitt mynt.

LindaoEbba sa...

Hon behöver inget vaccin! Måste ha motståndskraft mot allt - utom möjligtvis en atombomb.