måndag 23 november 2009

Extra skönt!

Skål!
The soon to be Pappa till mitt barn är iväg och byter däck på bilen. Utomhus. I Göteborgsväder. Sent på kvällen. Efter att han jobbat över i några timmar. Utan att ha ätit någon sedan lunch. Med sig tog han flickebarnet som om några veckor blir hans dotter på riktigt om allt går som det ska.

Jag ligger i soffan. Under en filt. Har duschat i skållhett vatten. Fixat kaffe. Ska fortsätta läsa. Precis som jag gjort sen han var här och hämtade lilla bebisen (som får hänga inne i värmen hos farmor) för några timmar sedan. Det är så JÄVLA underbart det här. Ensam med katten, bok och kaffe.

Kan inte slösa fler minuter nu. Ville bara skryta lite om min finfina boktid.

5 kommentarer:

Medelklassman sa...

Filippa K-mugg. Så oerhört trendigt.

Vi har också flera stycken.

Jonna sa...

Vi hade flera stycken. Innan vår dotter kom på att hennes största och näst intill enda intresse är att diska. Hoppas intresset håller i sig tills hon är stor nog att göra det utan att slå sönder allt porslin.

Jo tjena sa...

Jag älskar Filippa K-muggar. Synd bara att dom blir oerhört varma så snabbt.

miri sa...

underbart! idag är en sådan dag där alla borde få tillgång till just det, katt, bok och het dryck.

förresten, tack för att du är vettig i diskussionen matkonsumtion-moral. alltid skönt när någon kan sätta ord på det man själv kanske inte riktigt får uttryckt.

Josefine sa...

30+: ja vi är så våldsamt trendiga alltid! det finns säkert en filippa k-mugg i vartenda medelklasshem som innehåller någon mellan 20 och 40 år. det är jag säker på.

jonna: hahaha... åh.. jag vill också ha en diskhjälp. s:et slutade med sånt, faktiskt, lagom till att det inte skulle gå sönder längre om hon gjorde det. latmask!

jo tjena: ja de blir skållheta. men sen håller de värmen bra också!

miri: ja det skulle alla få! det är kul med mat och moral och speciellt när någon tycker sig ha rätt att ge sig på andras moral utan att ha något underlag för det.