torsdag 26 november 2009

Det var inte jag i alla fall!

Igår kväll tittade jag och Mikael på "Morden" i sängen. Vi bar ner en dator, kaffe, mackor och lite lite godis samt bebis och katt.

När jag skulle ta adaptern till datorn satt den fast i ryamattan. Jag slet upp den och undersökte vad det var. Jaha. Tuggummi. Utsmetad i mattan. Om jag skulle gissa på vem den skyldige är så blir det: Lilla S:et.

Det här är inte första tuggummi-incidenten. Vi har vid ett antal tillfällen klippt bort tuggummi ur hennes hår också. Mystiskt nog är det bara vid hår-tuggummi-olyckan som hon erkänt sig skyldig.

När vi hittade tuggummi...

1. Under hennes matta samt I mattan:
oskyldig

2. Fastklistrat på köksgolv samt inne i vaskskåpet:
oskyldig

3. I en av hennes sagoböcker:
oskyldig. Inte heller bara oskyldig utan även villig att ange andra som Tuggummimarodören.

- Kanske att det var Ryssland..?
- Nej han tuggar väl aldrig tuggummi?
- Nej just det... då var det nog du.. för jag vet i alla fall att man inte får lägga det i böcker...
- Ehh nej det var inte jag!
- Nähä... hmm... Då var det nog faktiskt pappa. Tror jag.
- Ja jag ska fråga honom när han kommer hem om det var han som smetade tuggummi i din bok..
- Näää... det behövs inte faktiskt. Det var han.

.....
Tusen tack för alla kommentarer jag får. Hinner inte svara på alla för tillfället. Men jag läser alla och blir väldigt glad och tycker ofta ofta att de är mycket roligare än mina inlägg!

Inga kommentarer: