tisdag 17 augusti 2010

Allt är inte guld som glimmar.

M hittade just "en säck guld" på hårddisken. Säcken består av tio små dokumentärer om seriemördare. Den karamellen har han sugit på länge. Han tjöt av upphetsning (obehagligt) och skrek att "här har vi grejor... GULD!". Jag låtsades lyssna när han drog igång en av filmerna på datorn.

- Fy fan vad bra... asså... dramatiserat å allt.
- Mmm
- Asså kolla!
- Mm
- Ser du?
- Mm
- Fy fan alltså. Du tänker inte se det va? Fy fan med skit jag tvingats se på grund av dig. FÖR DIN SKULL!
- Som?
- Ja... jag vet inte. Men massa är det. Jag kan slå vad om att du vill se det när vi ska lägga oss.
- Mm. Då kan jag sova.
- Fy fan vad dåligt.

..
M ger inte upp i första taget. Nytt försök att sälja in guldet:
"Det är med ljudeffekter och hela kitet!"

Nu blev jag sugen. Tio dokumentärer om seriemördare MED ljudeffekter samt HELA kitet.

2 kommentarer:

LillaGrå sa...

Och då undrar jag: Vad ingår i Hela kitet?

Josefine sa...

ja det undrar jag också! och då har jag ändå sett ett och ett halvt program nu.