torsdag 26 augusti 2010

Oj,

nu blir det lite högtidligt här hemma. M drog på sig jeansen. Nu ska han visa jackan. Jackan som är extremsnygg när kragen är avknäppt.

Det här händer inte ofta. M med jeans på på kvällstid.

Nu gick han in i badrummet. Han knäpper av kragen.

Spänningen!

Han skrider ut. Fäktar med armarna (han tror nog att han ser fit ut när han gör så där). Svassar fram och tillbaka

-Snygg va!
- Mm.. ganska.
- VA?? GANSKA?
- Skoja bara.
- Mm.. Snygg. Lågdetaljerad. Kolla slitsen. Är slitsen snygg? Kolla här bak. På slitsen. Du ska få se den knäppt.

Så går han till toaletten. Knäpper den. Kommer ut. Svassar igen.

- Snygg knäppt va. Sjukt snygg tycker jag. Så kan man knäppa av här. Och man kan knäppa här. Och så kan man fälla upp så här. Bra till hösten.

Man kan säga att M har en ganska komplicerad relation till kläder. Allt tar tid. Jag har aldrig varit med honom i en butik där det tagit under en halvtimme för honom i provrummet. Inte en enda gång. Han kan skifta mellan två storlekar i tjugo minuter, sen bestämma sig för en annan modell, prova i olika färger, alla storlekar, byta tillbaka till den han tog först och sen bestämma sig för att inte köpa alls.

Nu ska han bara visa jackan utan krage också. Han säger att han blir "sexy man" i jackan. Det blir en spännande höst. Det hör man ju.

- Kolla nu. Utan krage. Snyggt. Nästan snyggare. Eller? Jo. Snyggt. Mmm.. Du är väldigt oengagerad.

Och så går han till tillbaka till badrummet för att inspektera "sexy man" i spegeln.

Jag hoppas att vi snart kan se färdigt Red Riding 1983.

6 kommentarer:

Helena mitt i smeten sa...

O är exakt likadan! Så fort han var färdig med sin mat idag studsade han upp från stolen för att byta om till sina nyinköpta kläder. Det kunde tydligen inte vänta tills vi andra ätit färdigt. Och sen tusen frågor och kommentarer av typen: är inte det här en snygg färg? Inte för mörk eller hur? Och byxorna är ganska avslappnade eller hur?

Igår fick jag dessutom kolla på vilka klockor han väljer mellan. Han har letat på nätet varje kväll i en vecka och sparat sina favoriter i en mapp på datorn. Spänningen var olidlig här hemma när han skulle öppna mappen så att jag skulle kunna ge honom lite smakråd. Jag var skitintresserad!!!

LillaGrå sa...

Stort garv på de tre senaste inläggen!
Känner igen mig lite i det där klädprovandet, men då är det alltså jag som svassar fram o tillbka o B som säger mmm... o väntar på att jag ska bli klar.

Hanna sa...

alltså, fy fan vad du är rolig, liksom - bara rubriken!

fru hjelm sa...

Åh, din blogg är ljuvlig!!

Who sa...

Bra skrivet - ser det framför mig och jag skrattar.
En bild eller två hade varit nice o se på den därade höstjackan, medelst krage på eller utan.

Who

Andreas i STHLM sa...

"lågdetaljerad" - så bra! :-D