lördag 21 augusti 2010

Sjukan.

Idag är hela familjen lite matt och snorig. Inget blir riktigt gjort och det känns som ett underverk att vi hade mat färdig både till lunch (chili sin carne) och till middag (vegetarisk magisk lasagne). Jag sa till M att jag annars brukade få pizza, godispåsar, smycken och resor av mina ex när jag var sjuk men det kom ingen reaktion på det.

Det här har M kasserat in tack vare sin "svinjobbiga, överjävliga, smärtsamma" sjukdom förkylningen: städat och skrubbat hem, några glas vin, lasagne, chokladbiskvi, citronbiskvi och nybakta frallor från Lasse-Maja samt de filmer jag hyrde idag: Red Riding 1983, London River och Snabba Cash - sistnämnda bara för M:s skull. Misstänker dock att jag inte kommer att hata filmen lika mycket som boken. För den tyckte jag verkligen var långdragen, tråkig och direkt dålig (i synnerhet telegramspråket hade jag svårt för).

Inga kommentarer: