torsdag 19 augusti 2010

Böckerna i sommar.

Jag trodde att vi skulle hinna ligga i gräset på en filt med ett glas rosé och läsa massor av böcker hela sommaren. Så blev det inte. Några böcker blev det men jag var säker på att jag skulle ha hunnit mycket mycket mer. Tydligen inte det lättaste när två barn röjer runt i huset och trädgården men allra helst just precis framför ens ansikte.

* En dramatikers dagbok av Lars Norén
* Stalins kossor av Sofi Oksanen
* Cementträdgården av Ian McEwan
* Allt ligger samlat av Hans Gunnarsson
* Världens lyckligaste folk av Lena Sundström
* I en familj finns inga fiender av Viktoria Myrén

Nu har jag precis börjat på Märta Tikkanens "Personliga angelägenheter" och funderar på om jag ska läsa Ingrid Carlbergs "Pillret" parallellt. Jag brukar inte ha två romaner igång samtidigt däremot gillar jag att läsa en faktabok eller liknande samtidigt som jag läser skönlitterärt.

4 kommentarer:

Helena mitt i smeten sa...

"Pillret" verkar vara en väldigt intressant bok. Jag är inne på att köpa "Gilla läget -hur allt gick åt helvete med positivt tänkande". Som sagt, faktaböcker är bra går bra att läsa parallellt med en skönlitterär bok.

Who sa...

Gött att ha dig tillbaka i högform!
Jisses, sååå många böcker jag vill läsa nu igen....
Jag har läst Ingrid Carlbergs "Pillret" - rekomenderas.
Jag har en hel del böcker till på samma tema (korruption och all skit som förekommer inom läkemedelsindustrin) om du vill ha tips så säg till.

Hälsar Who

Josefine sa...

helena: ja jag ska ge mig på den idag tror jag! och den ehrenreich verkar också spännande.

who: tack! vad kul att höra! Då ser jag verkligen fram emot "Pillret". jag tar gärna emot fler tips!

Who sa...

Här kommer några tips:

John Virapen - boken ”Piller & Profiter”

Peter D. Kramer ”Lyssna till Prozac"

Lars Grip - ”Medicin mot livet”

Hälsar Who