onsdag 25 augusti 2010

Namn och sånt.

Jag har hört att folk har namn på sina könsorgan. Det tycker jag är jättekonstigt. M har inget personnamn på sin utan kallar den bara för "den gamle goingen".

Jag vet inte ens hur han kan föra den på tal så ofta som han gör. Det har eventuellt något att göra med att han sliter av sig jeansen så fort han kommer innanför dörren. Det här innebär givetvis också att han på alla (alla!) foton vi har från vårt hem aldrig har något annat än kalsonger, tshirt och strumpor på sig (nej, han räds inget - han klär sig gärna i bara kalsonger och strumpor).

Men det är i alla fall bättre med "den gamle goingen", även om det för tankarna till Vikingarna, Wisex och allsköns dansband, än när han kallar den för "den sure". Det tycker jag är ett osedvanligt äckligt namn. Det får mig bara att tänka på hur extremt dålig han är på att vrida ur våra disktrasor. Ganska osexigt med andra ord. För att inte tala om det värsta han kallat den: DEN GAMLE SURE. Alltså fattar ni!? Den gamle sure! Det är bara sjukt.

9 kommentarer:

Anonym sa...

TMI

Josefine sa...

ok

Anonym sa...

Missförstå mig rätt - jag försöker inte censurera dig, det var bara mer än vad JAG ville veta;-)

Josefine sa...

haha jag förstår dig! man kan säga att det är mer info än vad jag själv vill ha också egentligen.

Anonym sa...

Men precis! Vad är det med karlar och det här med att slita av sig byxorna när man kommer hem? Vi har en snart 11-månaders dotter som precis lär sig gå sådär när man håller henne i händerna. Detta vill man ju gärna ta kort på, filma och ja, föreviga helt enkelt. Bloggar dessutom om den lilla (inte på Besynnerligt dock) och det är ju verkligen jättekul att vartenda kort innehåller ett par bara mansben och ett par gamla kalsonger?

Dock inga namn på vad som finns där under kalsongerna, nä. Däremot går han under epitetet "Kalsongmannen" efter att ha visat lite bilder och filmer på bloggen.

Sandra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LillaGrå sa...

Uuuääh. Den gamle sure. Konstigt att det blev barnproduktion. Fast det lät som om det inte var det dagliga smeknamnet... om än dansbandsassociationen inte heller var särskilt intresseframkallande så är den nog att föredra.

B har en annan variant. Istället för kalsonger hemma så har han typ knälånga byxor. In genom dörren, snabbt byta från jeans till shorts. Även på vintern. Om han ska till tvättstugan eller snabbt ut med hunden byter han inte tillbaka till jeans utan kör med sina sommarbrallor. Även i 20 minus.

Anonym sa...

Jag tror att "off-time" dress code är något som många gossar delar. I alla fall enligt min erfarenhet, myself included. Jag har dock, pga mina tidigare rökvanor, sytt en liten sarrong/kjol att svepa runt ben och ädla delar.

Min fästmö, din otroligt tålmodiga syster, står ut med den även om hon droppar ett litet "du, dags att tvätta kjolen snart?" ibland.
Det är så lätt att använda kjolen som allt från mattskydd när man äter i soffan som när man behöver en shift make kökshandduk.

Hur som helst kan jag varmt rekommendera M att fixa liknande plagg, friheten kring kjolen som plagg borde enbart vara kvinnan reserverad, tvärtom passar det mannens... anatomi överraskande väl. man får dessutom en osande het skotsk feeling över det hela. Fråga bara din syster. Som hon älskar den där kjolen.

/Pelle

J. sa...

Haha, jag dör. Vad roligt!

Min 11-årige son klär av sig när han kommer hem - och när han ska bajsa. Alla kläder åker av då.

Tror män i allmänhet är dåliga på att vrida ur disktrasor. Det är så äckligt att behöva börja med att tokskölja ur disktrasan när man ska använda den.