onsdag 25 augusti 2010

Det här med en hemmaman.

Jag är trött. Klev upp vid 6-tiden i morse (det är själva klivet ur sängen som är det värsta för mig - jag är full av djävular. Vad som helst kan användas som ursäkt för att stanna i sängen lite till. Mår jag inte lite illa? Väldigt förkyld? Huvudvärk?). Har tillbringat dagen i skolan. Det känns kul och bra allting. Otroligt skönt att lämna hemmet efter föräldraledigheten. Få göra mina saker. Få komma hem till ett hem i ordning, få mat serverad en del dagar. Få vara den som har något nytt att berätta när jag kommer hem.

Och M är om möjligt ännu nöjdare med situationen. Som han längtat efter sin del av föräldraledigheten. Och som jag längtat efter att lämna över helt.

Också vill jag säga stort stort grattis till Sophie/WhatAlmaWears som är gravid igen!

Inga kommentarer: