tisdag 17 augusti 2010

Jag ska bara kolla en grej.

Innan vi åkte hem från Mellbystrand tänkte jag att vi (eller i alla fall jag) skulle undvika att falla tillbaka i våra gamla tråkiga vanor: sitta i soffan med varsin dator och bara låta dagarna gå.

Nu: M bloggar. Jag sitter här.

Jag får införa något slags tidsgräns på internettandet. Annars blir inga böcker lästa. Jag kanske borde ställa undan datorn någon annanstans. Att ha den på bordet i vardagsrummet är som att ställa en stor skål med godis på S:ets sovrum och säga att hon inte får ta något av det förrän på lördag.

5 kommentarer:

Fifi sa...

Man fastnar ju bara i soffan med den jävla datorn i knät! Och jag som hade tänkt att vara så aktiv på semestern. Men jag har varit så trött sen vi kom hem, så jag antar att det är bra att ta det lugnt.

Vill du ta en fika i veckan?

kram

Josefine sa...

Ja det är hemskt! Jag ska lägga ner den nu, ta en kaffe och lägga mig och läsa i stället. Blir seg som bara den i huvudet.

Jag tar gärna en fika! När kan du? Jag kan när som helst. Sista veckan i ledighet..
kram!

Jenny sa...

Åh vad jag känner igen mig! Jag fastnar hela tiden och ska bara och ska bara. Don´t get me wrong för jag älskar internet men det här när man inte kommer därifrån... Ibland bestämmer jag att jag inte ska sätta på datorn när jag kommer hem. Då blir det bok och det är fint!

Josefine sa...

Ja det är nog så jag borde göra! Införa nån kväll i veckan som det bara inte är någon dator alls. Det beror mycket på lathet för min del. Det och att det i stort sett aldrig är något bra på tv. Är ofta trött på kvällarna så att jag inte orkar läsa.

Anonym sa...

Åh vad jag känner igen mig! Fast i vårt hem sitter mannen framför TV:n o jag framför datorn...

Jag har infört en regel för mig själv att stänga av datorn en timme innan jag har tänkt gå och lägga mig, samt inte sätta på den om det är mindre än en timme kvar. Då minskar iaf risken att jag inser att "oj, jag borde sova typ nu o här sitter jag o bloggar/facebookar/kollar bloglovin". Liite bättre har det nog blivit...

Kram!