tisdag 24 augusti 2010

Ny dator.

Äntligen har jag ny fräsch dator. Jag har hört att det är mer bakterier på ett tangentbord än i en toalett och jag gissar att min dator är den mest kontaminerade någonsin. Där finns kaffefläckar, fettfläckar från små klåfingriga barn, vin och allsköns mat.

När jag får ny dator (längesen sist) får jag en känsla av att det kommer att bli mycket roligare och mer inspirerande att skriva. Ungefär som när jag köper ny kalender och tror att jag plötsligt ska bli en organiserad, disciplinerad och fokuserad människa. Det brukar inte bli så mycket av något av det. Det är som vanligt.

M är en klassisk Apple-sucker. Han tvingade mig att lukta på datorn. Han luktade själv på den. Han smekte de olika förpackningarna. Stönade om hur snyggt allt är. Ikväll vill han ha med datorn i sängen. Jag vill ändå se Kvalster igen så det går väl bra.

2 kommentarer:

Jenny sa...

OK, nu blev jag avundsjuk. Min dator låter och blir supervarm och har inget batteri längre så det börjar bli dags för mig med. Jag mailade dig ang. träning förresten (på mailen som stod i bloggprofilen).

Josefine sa...

Haha.. ja det är underbart med ny dator. Batteriet i den gamla var kass, den lät som ett kylskåp ungefär. Ett skitgammalt alltså. Ska kolla mailen då!