torsdag 3 mars 2011

Dagens tröstköp:

Lykke Lis nya. Pj Harveys nya. Gabriella Ahlström "De oförglömliga". Lionel Shriver "Dubbelspel". Annars har jag knappt varit på bokrean i år. Den känns inte speciellt lockande. Men kanske att jag borde ta en tur till konstmuséets shop.

Ikväll ska jag dricka vin med Helena. Mycket bra. Vi vet inte var än. För vi är småbarnsmorsor som inte hänger ute så mycket längre. Men vin gillar vi. Kanske att vi slår till med Stearin. Bra ställe om man vill höra vad den man pratar med säger (är det här ytterligare ett ålderdomstecken?).

6 kommentarer:

Jo tjena sa...

Stort ålderstecken skulle jag våga påstå.

Josefine sa...

Eller bara intresse för vad vänner säger kanske!

celina sa...

Å. Lånade Dubbelspel på bibblan, men hann inte läsa den pga virkhysterin. Säg till om den är bra! Hann läsa SKAMLIGT få böcker i februari. Men det är ju en kort månad såatte...

Fifi sa...

Det känns helt främmande att jag för bara några månader sedan faktiskt gick ut och drack öl. Att jag kommer att göra det igen känns än mer främmande.

Jag fasar nästan mer för första bajsandet än för själva förlossningen…

Hoppas ni har en fin vinkväll nu!

kram

Tinalinatiny sa...

Åh! Lykke Li's nya måste jag också köpa. Verkar vara galet bra.

Josefine sa...

celina: jag återkommer i ärendet! ja jag hinner inte läsa nånting alls nu. timmarna försvinner. bara poff säger det så är dagen slut.

fifi: det ska vi göra sen igen när bebben har anlänt! och du är ölsugen. kram

tinalinatiny: ja den kan jag verkligen rekommendera!