tisdag 1 mars 2011

Nån borde se över sitt iphone-beroende.

Inatt hade M drömt att han hade skurit av sina händer. Det var oklart hur han skar av hand nummer två. Men det gjorde han i alla fall för att en på hans jobb hade gjort det, vilket han hade fått credd för. När M då hade fått av händerna hade han drabbats av panik: HUR SKA JAG KUNNA ANVÄNDA MIN IPHONE NU?

Då kom han på att Armlös, benlös men inte hopplös har en iphone. Och så hade han försökt använda touchscreenen med tungan.

1. Den här drömmen är så störd att jag inte vet om jag vågar sova jämte honom längre.
2. Det är SJUKT att hans första tanke i den här bisarra drömmen är att han inte kan använda sin telefon längre. Inte: nu kan jag inte hålla mina barn i handen längre.
3. Det märks att han såg 127 hours för inte så längesen.

8 kommentarer:

Fifi sa...

Haha, om du tar en titt på hans iPhone ska du se att det finns tungmärken på den!

kram

Cicci sa...

Tack för en bra blogg! Speciellt det här inlägget. Jag kommer förmodligen att ligga sömnlös i natt och fundera på hur han kapade av sig andra handen. fniss

Colombialiv sa...

"Men det gjorde han i alla fall för att en på hans jobb hade gjort det, vilket han hade fått credd för."

Hahahaha

emster sa...

Jag är ff sugen på den där hiphop-appen. vad heter den?

Johanna sa...

Hahahaha, tyckte också att det med killen som "fått cred för det" var ohyggligt roligt.

Tror inte du behöver vara orolig, iPhoneanvändandet ligger en ju dock lite sinnessjukt nära om hjärtat. Jag drömde inatt att killarna i innebandylaget min kille är tränare för skulle sy ett lapptäcke åt honom av alla säsongens svettiga strumpor (eh?) och min kille drömde att det stod en alpacka i vår hall.

Det är sjukt att man vaknar upp till en fullt fungerande människa.

Anna sa...

jag har funderingar på att starta en avvänjningsklinik för iPhone-beroende.
men sen kom jag på att det är dumt om föreståndaren är gravt beroende själv.

själv stör jag mig på vintern och mina kalla fingrar, då funkar inte touchscreenen.

Josefine sa...

fifi: haha.. säkert! kram

eksa; oj men tack!

colombialiv: ja det är ju så stört..

emster: det ska jag ta reda på så fort m kommer hem och sen fejsboxar jag det till dig.

johanna: haha ja.. i drömmen hade m också upptäckt att den andre killen lämnat kvar tummen. så det var fail att m kapade av den med.

anna: ja det är nog bäst att nån som inte har nån koppling alls till apple driver den kliniken. men den behövs! kanske ska starta den själv. är snart ensam om att inte ha iphone i vår bekantskapskrets tror jag.

Anne sa...

Du kan lugna honom med att det går alldeles utmärkt att använda iphonen utan händer. När jag åker skidor och ska ta varvtid på iphone-tidtagaruret ids jag inte krångla av mig både stav och vante så jag använder näsan. Det är helt sant. Törs dock inte göra det om någon ser.

Nä, jag skulle inte alls behöva plats på den där kliniken ni talar om. Inte alls.